خانه / چند رسانه ای / معرفی کتاب / معرفی کتاب :خلق مدل کسب وکار

معرفی کتاب :خلق مدل کسب وکار

کتابی که در دست دارید، مخصوص افراد بلندپرواز، تغییردهندگان قاعده بازی و چالشگرانی است که به مقابله با مدل های کسب و کار از کارافتاده برخاسته و به طراحی سازمان های فردا می پردازند. این کتاب، راهنمایی است برای خلق مدل کسب و کار.

یکی از مهمترین مهارت های شخص کارآفرین که یک امتیاز بسیار بارز برای اون فرد محسوب میشه نوشتن مدل کسب و کاره. مدلی که به بنیانگذاران یه کسب و کار این امکان رو میده که هم دید بازی نسبت به پروژه ای که آغاز کردن داشته باشن و هم بتونن برای ارائه به سرمایه گذار ها و مشتریانشون اطلاعات پرتی رو دور ریخته و بتونن هدفمند منظورشون رو با در نظر گرفتن مباحث جذاب برای مخاطبشون داشته باشن.

از همین رو افراد مختلف در پی این بر اومدن تا روشی رو پیدا کنن که مدلی که می نویسن، هم از نظر ساختاری و هم از نظر سطح فهم برای مخاطب بیشترین بازدهی رو داشته باشه. یکی از این افراد الکساندر استروالدر بود که تونست روشی رو پیدا کنه که نحوه ی نوشتن مدل های کسب و کار رو بصورت نظام مند فرمول بندی کرده و در حقیقت همه ی تجربیاتی که از افراد مختلف جمع کرده بود رو در کنار تجربیات خودش در کتابی با عناون Business model generation ارائه بده. شاید بدون اغراق بشه گفت این کتاب مرجع فعلی و اصلی بسیاری از کسب و کارهاییه که در حال شکل گیری هستن یا قبل از این شکل گرفتن.

خلق مدل کسب ‏وکار از پرفروشترین کتاب های حوزه کارآفرینیه که الکساندر اُستِروالدِر نوشته و انتشارات آریانا اونو به فارسی منتشر کرده. این کتاب با ارائه بهترین ابزار طراحی مدل کسب و کار، زبان مشترکی رو خلق کرده که کارآفرین ها می تونن ایده کسب و کار خودشون رو به زبان واضحی بیان کنن.

پشنهاد میکنم بخوانید  معرفی کتاب : مقیاس‌ سازی در تحقیقات بازاریابی

همونطور که گفته شد افراد کارآفرین باید خودشون رو به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب ‏وکار مجهز کنن تا بتونن تراوشات ذهنی خودشون رو در قالبی درآمدزا قرار داده و سرمایه‌گذاران رو برای سرمایه گذاری روی اون طرح قانع کنن و در نتیجه نوآوری‌های خودشون را به سرانجام برسونن. در واقع این، مهمترین فاکتور تبدیل نوآوری به کارآفرینی میشه. در صورتی که نوآوری‌های فناورانه، پروژه‌های ارائه محصول جدید به بازارهای فعلی و همچنین ارائه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب ‏وکار مناسب همراه نشه، همگی به شکست خواهند انجامید.

این کتاب ابزاری رو در اختیار مخاطب قرار میده تا از این طریق بتونه با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب‏ وکار به خلقی نوآورانه دست بزنه و سازمان خودش را متحول کنه.

 

نام انگلیسی کتاب: Business model generation_ A handbook for visionaries, game changers, and challengers
نویسنده: الکساندر اُستِروالدِر
انتشارات منتشر کننده ی ترجمه ی کتاب: انتشارات آریانا قلم

معرفی کتاب :خلق مدل کسب وکار
به این مطلب امتیاز بدهید

حتما ببینید

راه اندازی کسب و کار: ۲۴ گام برای موفقیت کسب وکارهای نوپا

کتاب حاضر با دیدگاهی نظام‌مند به ارائه گام‌هایی عملیاتی برای راه‌اندازی این کسب‌وکارهای نوپا پرداخته …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =