خانه / کارآفرینی / کسب و کار / استراتژی کسب و کار / ۵ نکته برای انتخاب یک نام خوب برای استارت آپ مان
5 نکته برای انتخاب یک نام خوب برای استارت آپ مان

۵ نکته برای انتخاب یک نام خوب برای استارت آپ مان

۵ نکته برای انتخاب یک نام خوب برای استارت آپ مان

هر کسب و کاری که میخواهد متولد شود اولین گزینه که موسسین به آن فکر میکنند، نام مناسب و شایسته ایی که تمام جوانب فکری آن ها را برآورده کند.همانطور که وقتی کودکی متولد میشود به عوامل زیادی برای نامگذاری او فکر میکنیم. در نام تجاری این مساله از اهمیت ویژه ایی برخوردار است، چرا که باید نکات زیادی در آن رعایت شود تا در ذهن مخاطب قرار بگیرد.مهم ترین نکته نامگذاری استارتاپ انتقال و فهم فعالیت از دید بیننده و ماندگار شدن در ذهن او.
در این مقاله می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم تا در نامگذاری استارتاپ خود آن ها را اعمال کنید و به نتیجه مطلوبی برسید.

نامگذاری استارتاپ

لیستی از اسامی منتخب

مرحله اول این است که هر آنچه در ذهن دارید به روی قلم بیاورید و بدون توجه به نکات بعدی اسامی را بنویسید.در این مرحله میتوانید از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. و اسامی که آن ها هم پیشنهاد می دهند را روی قلم بیاورید. همیشه چند تفکر مختلف بهتر از یک تفکر است. پس اسامی را جمع آوری کنید و نزد خود نگه دارید.

بررسی و تحلیل شخصی

حالا باید هرچه از ذهنتان تراوش کرده و روی کاغذ آمده غربال کنید. این غربالگری باید با توجه به نوع کارتان باشد. مثلا اینکه اگر کسب و کار شما صنعنتی است نامی مانند مینوسا نمیتواند جذاب و همتراز باشد. پس در این قسمت ممکن است کمی از اسامی منتخب شده از بین بروند.

نظرسنجی محیطی

اصطلاحا در تبلیغات به اینگونه کار گروه کانونی میگویند.یعنی عده ایی را که به لحاظ فکری قبول دارید اسامی را در اختیار آن ها میگذارید و از آن ها نظر سنجی میکنید، به اینگونه که کدام است هم از لحاظ معنی و هم از لحاظ آوایی و هم از لحاظ ماندگاری موثر تر هستند. در این مرحله هر کدام از اسامی منتخب شما رای میآورند و در همین مرحله باید اسامی اضافه را حذف کنید و به یه انتخاب برسید.

پشنهاد میکنم بخوانید  اینفوگرافیک : ۱۰ قانون برای یک ایده موفق استارتاپی

دقت در نکات کلیدی

نکاتی مانند حروف صدادار و خوش آوا بودن را و همچنین اسامی را به انگلیسی هم بررسی کنید اینکه آیا معنی بدی را نمیدهد و نوشتن آن آسان است و بار معنایی دارد.چون ممکن است روزی کسب و کار شما تصمیم به بین الملی شدن داشته باشد پس اسمش برای ورود به بازار بین الملی باید پتانسیل خوبی داشته باشد. اسمی را با محدودیت انتخاب نکنید.مثلا خراسان صنعت شرق؛ این اسم قابلیت بزرگ شدن ندارد و نمیتوانید درذهن مخاطب گسترشش دهید ممکن است در حالت تجاری این اتفاق بیفتد اما در ذهن کسی که در شیراز است ممکن است تداعی دهنده مجموعه کوچکی باشد بهتر است انتخاب شود ایران صنعت.

نام اینترنتی آن را چک کنید

دقت در انتخاب اسمی که دامنه اینترنتی آن آزاد باشد دارای اهمیت است چرا که کسب و کار های نوپا به شدت به بازاریابی اینترنتی محتاج هستند. و باید آن را در سرفصل کار خود قرار دهند پس چه بهتر اینکه اسم آن با اسم اینترنتی مشابهت داشته باشد.

ثبت اسم به عنوان نام تجاری

نام برند خود را حتما ثبت کنید و مالکیت صد درصد آن را نیز بگیرید. به انتخاب خود اعتماد داشته باشید و مطمئن باشید این نام را بزرگ میکنید جوری که به عنوان برند محبوب نمایان شود. این کار باعث می شود از سوء استفاده های مشابه جلوگیری شود.

امیدواریم که با رعایت این نکات در نام گذاری استارتاپ خود بتوانید برند مناسبی برای خود انتخاب نمایید.

منبع:web24.ir

حتما ببینید

برندهای مشهور چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

برندهای مشهور چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

برندهای مشهور چگونه درآمدزایی می‌کنند؟ این روزها با گسترش مصرف گرایی در بین مردم رفتاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.