خانه / کارآفرینی / استارت آپ / ۴ استراتژی فوق العاده هک رشد برای استارت‌آپ‌ها
4 استراتژی فوق العاده هک رشد برای استارت‌آپ‌ها

۴ استراتژی فوق العاده هک رشد برای استارت‌آپ‌ها

۴ استراتژی فوق العاده هک رشد برای استارت‌آپ‌ها

با این استراتژی‌های هک رشد، مخاطبان برند خود را مؤثرتر و کارآمدتر بسازید.
در مرحله‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ، یکی از سخت‌ترین چالش‌های پیش روی شما کسب شهرت برای برند کسب‌وکارتان و ایجاد مشتریان وفادار است. زمانی که شما در مرحله‌ی شروع کارتان هستید، تقریباً غیرممکن است که بتوانید از طریق روش‌های سنتی با شرکت‌های بزرگ‌تر و باسابقه‌ی تأسیس بیشتر رقابت کنید، بنابراین شما برای رشد سریع و کارآمد شرکت خود، نیاز به خلاقیت دارید.
نیاز به کسب مخاطبان بیشتر در مدت‌زمان کوتاه چیزی است که شما را به «هک رشد» سوق می‌دهد. بسیاری از استارت‌آپ‌ها استراتژی هک رشد را به‌منظور دستیابی به رشد سریع باوجود داشتن منابع محدود به کار می‌برند. ازآنجاکه هک رشد نیاز به سطح معینی از خلاقیت، تفکر انتقادی و برنامه‌های کاربردی منحصربه‌فرد دارد، استراتژی‌های خاص هک رشد ممکن است برای هر کسب‌وکاری خوب عمل نکند. باوجود این‌که هر شرکتی برای انجام هک رشد به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند، شیوه‌های معینی وجود دارند که برای اکثر استارت‌آپ‌ها بدون توجه به محصول یا خدمت آن‌ها، مؤثر عمل می‌کنند.
اگر شما در مراحل اولیه استارت‌آپ به دنبال رشد سریع مشتریان خود بدون نیاز به‌صرف هزینه‌ی بالا هستید، سعی کنید با استفاده از این استراتژی‌ها مشتریان بالقوه را به حمایت از کسب‌وکار خود جلب کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار و بلندمدت تبدیل نمایید.

چیزی به‌صورت رایگان ارائه دهید.
مردم محصول یا خدمت رایگان را دوست دارند، به همین دلیل است که ارائه‌ی یک خدمت رایگان به کاربران جدید راهی سریع و آسان برای افزایش هواداران شما محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال به کسب‌وکار Hotmail توجه کنید. زمانی که Hotmail در سال ۱۹۹۶ سرویس ایمیل مبتنی بر مرورگر خود را راه‌اندازی کرد، برای جلب ۲۰۰۰۰ کاربر برای ثبت‌نام، یک حساب کاربری رایگان پیشنهاد داد. شعار شرکت این بود که ” ایمیل رایگان خود را از Hotmail دریافت کنید ” و برای کمک به گسترش این پیام، در پایان ایمیل‌های ارسالی هر کاربر از این جمله استفاده می‌شد. با گذشت زمان کمی از راه‌اندازی این کمپین، تعداد کاربران Hotmail به‌صورت نجومی به یک‌میلیون کاربر در شش ماه یک افزایش یافت.

پشنهاد میکنم بخوانید  مدیریت استراتژیک کسب و کار با آموزه‌هایی از مارتین لوتر کینگ

یک برنامه‌ی ارجاع راه‌اندازی کنید.
انجام این کار چندان هم آسان نیست اما تعداد انگشت‌شماری شرکت وجود دارند که امکان استفاده از یک برنامه ارجاع برای رشد کسب‌وکار خود را دارند و تنها به یک دلیل این کار را انجام می‌دهند که: این روش مؤثر عمل می‌کند!
به‌عنوان‌مثال، زمانی که Dropbox در اولین روزهای کار خود قرار داشت، با هدف تشویق ارجاع کاربران جدید از طرف کاربران عضو، برای هر یک از طرفین خدمات اضافی رایگان در نظر گرفت. هردوی آن‌ها MB ۵۰۰ حجم اضافی رایگان برای ذخیره‌سازی دریافت می‌کردند. با ارائه‌ی این پیشنهاد تنها در ۱۵ ماه، تعداد کاربران Dropbox از ۱۰۰۰۰۰ به بیش از چهار میلیون کاربر رشد پیدا کرد.

ویژگی منحصربه‌فرد داشته باشید.
مردم همیشه مایل‌اند احساس کنند که بخشی از چیزی هستند که منحصربه‌فرد است، به همین دلیل است که دعوت‌نامه‌ها یا پیشنهادهای منحصربه‌فرد به‌عنوان استراتژی‌های هک رشد، فوق‌العاده عمل می‌کنند. به‌عنوان‌مثال به Pinterest توجه کنید. زمانی که Pinterest در شروع کار خود قرار داشت تنها با درخواست دعوت‌نامه، کاربرانش ثبت‌نام می‌کرد.
بعد از ارسال درخواست از سوی کاربران، به کاربران بالقوه ایمیلی می‌فرستاد و به لیست انتظار طولانی درخواست‌ها اشاره می‌کرد اما درنهایت به آن‌ها اطمینان می‌داد که در صورت ثبت‌نام به‌عنوان عضو سایت پذیرفته خواهند شد.
این کار حسی را در کاربران ایجاد می‌کرد که تصور کنند به خدمات نیاز دارند و می‌توانند خود را به‌عنوان بخشی از برند پین‌تر است محسوب کنند. از آگوست ۲۰۱۰ تا اکتبر ۲۰۱۳ تعداد کاربرانش از ده هزار کاربر به بیش از هفتاد میلیون رسید. تحریک به‌وسیله ایجاد یک انحصار می‌تواند به طرز باورنکردنی رشدی سریع در پی داشته باشد.

پشنهاد میکنم بخوانید  پنج راز برای وفاداری مشتریان به برند شما

تلاش کنید پلتفرمی را هک کنید.
سرمایه‌گذاری روی موفقیت یک پلت‌فرم یا کسب‌وکاری دیگر، روشی عالی برای رشد خودتان است. سعی کنید یک‌راه برای کار با پلت‌فرم‌ها، کسب‌وکارها، محصولات، یا خدمات مرتبط دیگر پیدا کنید. این‌یکی از روش‌هایی است که یوتیوب (YouTube) با استفاده از آن به‌سرعت تا این حد رشد کرده است. در سال ۲۰۰۵، یوتیوب با هک پلت‌فرم MySpace، به‌سرعت تعداد کاربران خود ر آ افزایش داد و میزان بازدید بیشتری را برای خود به دست آورد.
در آن زمان MySpace، بیست‌وپنج میلیون کاربر منحصربه‌فرد داشت و در بالاترین رتبه‌ی رسانه‌های اجتماعی totem pole قرار داشت، اما به اشتراک‌گذاری فیلم در MySpace مشکلی بزرگ هم برای کاربران و هم تبلیغ‌کنندگان آن بود. بنابراین، یوتیوب برای حل این مشکل با اجازه دادن به MySpace برای این‌که فیلم‌های آن‌ها را بدون نیاز به پرداخت هزینه در یوتیوب قرار دهد، شروع به کار کرد. یوتیوب هزینه‌های این میزبانی را در ازای افزایش شناخته شدن برند خود تقبل کرد و امروز، یوتیوب از ترافیک بیش از یک میلیارد کاربر برخوردار است و بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های زمان ما است.

منبع:ictstartups.ir

۴ استراتژی فوق العاده هک رشد برای استارت‌آپ‌ها
۵ (۱۰۰%) ۲ votes

حتما ببینید

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست؟ اگر در چند وقت گذشته عبارت بازاریابی محتوا یا تولید …

یک نظر

  1. مطلب خوبی بود. بهتره به موضوع airbnb هم اشاره کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دوازده =