گروه بندی مشتریان
گروه بندی مشتریان

گروه بندی مشتریان

گروه بندی مشتریان

در این مقاله با انواع مشتریان در کسب و کار خود آشنا می شوید:

۱-سفیر(AMBASSADOR)

مشتریانی که فعالانه به ترویج،تبلیغ و تعریف شما می پردازند. به مطبوعات نامه می نویسند. شما را به دیگران توصیه می کنند و با دادن کارت ویزیت شما به دیگران از آنها می خواهند که با شما کارکنند. این نوع مشتریان،خود را شریک شما می دانند و شعارشان این است:”بیایید آینده را با هم بسازیم”.

۲- هوادار(ADVOCATE)

با دوستان و همکاران خود از شما به نیکی و مثبت یاد می کند. صمیمانه شما را در برابر دیگران تأیید می کند و شعارش این است:”اصرار دارم با شما کار کنم”.

۳- وفادار(LOYAL)

بارها به طرف شما می آید. مکرر خرید می کند و آخرین محصولات شما را حتی با قیمت نسبتاً گران تر می خرد. برای بهبود محصولات،پیشنهاد و نظر می دهد و به سادگی به طرف رقبایتان نمی رود. شعار او چنین است:

“ترجیح می دهم ارتباطم را با شما حفظ کنم”.

۴- آشنا(ACQUAINTANCE)

از شما چیزهایی شنیده اما عقیده محکمی ندارد. اگر محصولتان مناسب باشد،ممکن است از شما بخرد و به سادگی امکان دارد از رقیب شما خریداری کند.  شعارش این است:”می دانم هستید. با شما آشنا هستم”.

۵- بیگانه(STRANGER)

ایده و نظری در مورد شما ندارد:”بین شما و دیگران تفاوتی نمی بینم”.

۶- دلخور(SULKY)

قصد ندارد دیگر با شما کار کند:”به شما اعتماد ندارم و دیگر نمی خواهم با شما کار کنم”. . . چه بد!

۷- عصبانی(ANGRY)

تجربه بدی از شما دارد و به شدت و فعالانه شما را رد می کند. به شعار او دقت کنید:

پشنهاد میکنم بخوانید  رابطه رضایت مشتری و رضایت کارکنان یک رابطه برد برد

“شما به من ضربه زده اید. شما نمی توانید جبران کنید”.

۸- قاتل(TERRORIST)

این آخری واقعاً خطرناک است. پای یک قاتل در میان است! مصمم است شهرت شما را خدشه دار کند. شعارش این چنین است:”در جستجوی انتقام هستم. دیگران را از انجام هر کار مثبتی برای شما دلسرد می کنم”.

منبع: وبلاگ اندیشه کن

گروه بندی مشتریان
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

همیشه حق با مشتری نیست چرا ؟

همیشه حق با مشتری نیست، چرا ؟

همیشه حق با مشتری نیست، چرا ؟ مساله اینجاست که همیشه حق با مشتری نیست و باوری …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهارده =