گروه بندی مشتریان
گروه بندی مشتریان

گروه بندی مشتریان

گروه بندی مشتریان

در این مقاله با انواع مشتریان در کسب و کار خود آشنا می شوید:

۱-سفیر(AMBASSADOR)

مشتریانی که فعالانه به ترویج،تبلیغ و تعریف شما می پردازند. به مطبوعات نامه می نویسند. شما را به دیگران توصیه می کنند و با دادن کارت ویزیت شما به دیگران از آنها می خواهند که با شما کارکنند. این نوع مشتریان،خود را شریک شما می دانند و شعارشان این است:”بیایید آینده را با هم بسازیم”.

۲- هوادار(ADVOCATE)

با دوستان و همکاران خود از شما به نیکی و مثبت یاد می کند. صمیمانه شما را در برابر دیگران تأیید می کند و شعارش این است:”اصرار دارم با شما کار کنم”.

۳- وفادار(LOYAL)

بارها به طرف شما می آید. مکرر خرید می کند و آخرین محصولات شما را حتی با قیمت نسبتاً گران تر می خرد. برای بهبود محصولات،پیشنهاد و نظر می دهد و به سادگی به طرف رقبایتان نمی رود. شعار او چنین است:

“ترجیح می دهم ارتباطم را با شما حفظ کنم”.

۴- آشنا(ACQUAINTANCE)

از شما چیزهایی شنیده اما عقیده محکمی ندارد. اگر محصولتان مناسب باشد،ممکن است از شما بخرد و به سادگی امکان دارد از رقیب شما خریداری کند.  شعارش این است:”می دانم هستید. با شما آشنا هستم”.

۵- بیگانه(STRANGER)

ایده و نظری در مورد شما ندارد:”بین شما و دیگران تفاوتی نمی بینم”.

۶- دلخور(SULKY)

قصد ندارد دیگر با شما کار کند:”به شما اعتماد ندارم و دیگر نمی خواهم با شما کار کنم”. . . چه بد!

۷- عصبانی(ANGRY)

تجربه بدی از شما دارد و به شدت و فعالانه شما را رد می کند. به شعار او دقت کنید:

پشنهاد میکنم بخوانید  13+1راه ساده برای مدیریت شکایت مشتری - بخش اول

“شما به من ضربه زده اید. شما نمی توانید جبران کنید”.

۸- قاتل(TERRORIST)

این آخری واقعاً خطرناک است. پای یک قاتل در میان است! مصمم است شهرت شما را خدشه دار کند. شعارش این چنین است:”در جستجوی انتقام هستم. دیگران را از انجام هر کار مثبتی برای شما دلسرد می کنم”.

منبع: وبلاگ اندیشه کن

گروه بندی مشتریان
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

به مشتريان بعد از خريد حق انتخاب بدهيد

به مشتریان بعد از خرید حق انتخاب بدهید

به مشتریان بعد از خرید حق انتخاب بدهید تا به حال به این فکر کرده‌اید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 8 =