روش بازاریابی مستقیم
روش بازاریابی مستقیم

روش بازاریابی مستقیم

روش بازاریابی مستقیم  

بازاریابی مستقیم عبارت است از استفاده از کانال های مستقیم – مصرف کننده به منظور دست یابی و ارسال کالا ها و خدمات به مشتری ها بدون واسطه های بازاریابی.

این کانال ها دربرگیرنده ی پست مستقیم است، و شامل:

  • کالا نماها
  • بازاریابی تلفنی
  • تلویزیون تعاملی
  • کیوسک ها
  • وب گاه ها 
  • و دستگاه های همراه است.

بازاریابی مستقیم ( Direct mail marketing )

بازاریاب های مستقیم به دنبال پاسخ قابل اندازه گیری هستند، که می توان به سفارش دریافتی از مشتری از طریقبازاریابی سفارش مستقیم اشاره کرد. بسیاری از موسسه ها به منظور ایجاد روابط بلندمدت با مشتری از طریق ارسال کارت های تولد، اطلاعات، هدایای کوچک و یا جوایز وفاداری برای تقویت ارتباطات در طول زمان، ازبازاریابیمستقیم استفاده می کنند.

بیشتر بازاریاب ها در واکنش به هزینه های بالا و روزافزون دست یابی به بازارهای کسب و کار از طریق نیروی فروش، به سمت بازاریابی مستقیم متمایل شده اند. امروزه شرکت ها سالیانه ۱۶۱ میلیارد دلار صرف بازاریابیمستقیم می کنند، که ۳/۱۰ % تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. فروش مستقیم دربرگیرنده ی فروش به بازار مصرفی ۵۳ %، بازاریابی صنعتی ۲۷ % و جمع آور اعانه ۲۰ % است.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -261

زیر مجموعه های بازاریابی مستقیم:

بازاریابی کالانمایی ( Catalog Marketing )به چه معناست؟

در بازاریابی کالانمایی ممکن است شرکت ها، کالانما های مجموعه ی کالا های خود، کالانماهای خاص، کالا های مصرفی و کالانما های کالا های صنعتی را به شکل چاپی و گاه به شکل لوح فشرده، ویدیو، یا برخط ارسال دارند. شرکت جی سی پنی کالانما های کالاهای عمومی را برای مصرف کننده ها ارسال می کند، به عنوان مثال: شرکت ایکیا کالانما های مبلمان را برای مصرف کننده ها می فرستد. شرکت گرینر کالانما های کالا های صنعتی و تجهیزات اداری را برای کسب و کار ها ارسال می دارد. بسیاری از بازاریاب های مستقیم به این نتیجه رسیده اند که ترکیب کالانما های خوب می تواند شیوه ای اثربخش برای فروش باشد. کالانما ها کسب و کار عظیمی هستند، به طوری که ۷۱ % از مصرف کنند های آمریکایی از خانه های خود با استفاده از کالانما از طریق تلفن، پست و اینترنت اقدام به خرید می کنند.

پشنهاد میکنم بخوانید  معرفی تکنیک های بازاریابی

بازاریابی تلفنی ( Tele Marketing )به چه معناست؟

بازاریابی تلفنی عبارت است از استفاده از تلفن و مراکز تماس به منظور جذب مشتری های احتمالی و فروش بهمشتری های فعلی و ارائه ی خدمات از طریق اخذ سفارش ها و پاسخ به سوالات. شرکت ها از مراکز تماس برایبازاریابی تلفنی درونی ( دریافت مکالمه های مشتری ها) و بازاریابی تلفنی بیرونی ( تماس تلفنی با مشتری های احتمالی ) استفاده می کنند. بازاریابی تلفنی اثربخش بستگی به انتخاب بازاریاب های تلفنی مناسب، آموزش خوب آن ها و فراهم کردن تشویق های عملکردی دارد.

اگرچه بازاریابی تلفنی ابزاری مهم در بازاریابی مستقیم به شمار می رود، اما ماهیت گه گاه مداخله گرانه اش باعث شد که کمیسیون تجارت مرکزی امکاناتی را در نظر بگیرد که به موجب آن، افراد بتوانند مانع تماس دیگران شوند. در چهار سال اول، بالغ بر ۱۴۰ میلیون مصرف کننده آمریکایی با استفاده از این امکانات مانع تماس بازاریاب های تلفنی با منازل خود شدند. فقط سازمان های سیاسی، موسسه های خیریه، محققان تلفنی، یا موسسه هایی که در حال حاضر با مشتری های خود روابطی دارند، از این قاعده مستثنا هستند

منبع:mrvisitor.ir

روش بازاریابی مستقیم
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

معرفی 4 سبک راهبردی در بازاریابی

معرفی ۴ سبک راهبردی در بازاریابی

معرفی ۴ سبک راهبردی در بازاریابی برند تیمبرلند را از بچگی می‌شناسم. پدرم یکی از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =