خانه / تبلیغات و بازاریابی / تبلیغات / کمپین تبلیغاتی / ۳ روش خوب برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک
3 روش خوب برای تبلیغ كسب و كارهای كوچك
3 روش خوب برای تبلیغ كسب و كارهای كوچك

۳ روش خوب برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

۳ روش خوب برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

اینکه شما روابط عمومی خوبی داشته باشید یا به مقوله بازاریابی آشنایی داشته باشید یا خیر، فرقی نمی‌کند. در هر شرایطی که باشید این نکته که بخواهید توجه دیگران را به کاری که انجام می‌دهید و محصولی که دارید، جلب کنید، سخت است. بسیاری از کسانی که می‌شناسم و می‌دانم در بخش تولید فعال هستند، به سختی بخش بازاریابی را پشت سر می‌گذارند.

سختی این کار آنقدر هست که دلتان بخواهد خود را هرچه زودتر از این پروسه خارج کنید، اما من در طول دوران کاری‌ام به یک تجربه مهم رسیده‌ام؛ اگر خودتان برای خودتان تبلیغ نکنید، هیچ کسی هم این کار را برای‌تان انجام نمی‌دهد.
به همین دلیل تصمیم گرفتم به‌عنوان یک مشاور در امر بازاریابی به شما کمک کنم تا همه آنچه را هر صاحب کسب و کاری باید درباره بازاریابی بفهمد به خوبی درک کنید. اگر این نکته‌ها را به خوبی درک کنید، آن زمان شما برای تبلیغ کسب و کار خودتان آماده خواهید بود.

۱- مخاطبان خود را شناسایی کنید
شاید در نگاه اول این کار به نظرتان بی‌اهمیت بیاید و فکر کنید یک فعالیت اضافی است، اما می‌خواهم در همین قدم اول به شما هشدار بدهم که تجربه به من ثابت کرده بسیاری از تبلیغاتی که شکست می‌خورند به این دلیل است که خودشان نمی‌دانند روی سخن‌شان با کیست و مخاطبشان کجاست. زمانی که بفهمید مخاطب شما کیست، آن وقت می‌توانید سراغ این بروید که حالا چطور او را به سمت خود
جلب کنید.

3 روش خوب برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

۲- حواستان به رسانه‌های محلی باشد
شما نباید با همه رسانه‌ها به یک شیوه برخورد کنید. نیازهای تبلیغات تلویزیونی کاملا با نیازهای تبلیغات چاپی یا رادیو و غیره متفاوت است.

پشنهاد میکنم بخوانید  خلاقیت شرکت at&t در استفاده از تمامی فضاهای تبلیغاتی

بنابراین قبل از آنکه بخواهید به سراغ هر یک از آنها بروید اول از خود بپرسید:
– محصول شما در سرویس دهی اول است یا بهترین است یا یک نام تجاری جدید است؟
– آیا این محصول تا به حال جایزه‌ای کسب کرده است؟
– آیا می‌تواند مشکل بزرگی را از محیط اطراف از بین ببرد؟
– آیا بیشتر تصویری است و برای معرفی آن باید بیشتر از محیط تلویزیون یا فضای آنلاین استفاده کرد؟
اگر جواب اکثر سوالات بالا منفی باشد پس شما خبر جدیدی برای مخاطب خود ندارید ولی هنوز هم به کمک یک متخصص می‌توانید تبلیغات بسیار خوبی داشته باشید.

۳- رسانه‌های اجتماعی
صادقانه باید گفت که تعداد زیادی رسانه‌ و شبکه‌ اجتماعی آن بیرون وجود دارد. راهنمایی من به شما این است که یکی دو رسانه‌ای را که فکر می‌کنید به فضای کسب و کار شما نزدیک هستند انتخاب و کار خود را اول با آنها شروع کنید.

در ارتباط با این کار هم چند نکته وجود دارد:
– هدف شما جلب مشتری است، پس مشتریان خود را در بحث درباره محصولات‌تان شرکت دهید و به آنها اجازه دهید درباره محصول شما نظر بدهند.
– نترسید از اینکه خبرنگاران را به رسانه اجتماعی خود فرابخوانید. ایده شما برای کسب و کارتان ممکن است از همین طریق جرقه‌ای بزند.
– از دیگران بخواهید درباره شما نظر بدهند.

 

منبع:forsatnet.ir

۳ روش خوب برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

8 اصل مهم در طراحی کمپین‌ تبلیغاتی

۸ اصل مهم در طراحی کمپین‌ تبلیغاتی

۸ اصل مهم در طراحی کمپین‌ تبلیغاتی تبلیغات بیش از استعداد به عناصری مثل هوشمندی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =