خانه / تبلیغات و بازاریابی / فروش / استراتژی فروش / افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!
افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!
افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

افزایش فروش سایت

همه ما انتخاب های بیشتر را دوست داریم زیرا امکان بدست آوردن بهترین را به ما میدهد. ولی در نقطه مقابل مغز انسان پیچیدگی را در زمان انتخاب نمی پسندد، اگر شما گزینه های زیادی را در اختیار مشتری قرار دهید نتیجه ای جز سردرگمی و پشیمانی از خرید نخواهد داشت.
بعنوان مثال هفته پیش در کتاب فروشی فرودگاه بدنبال کتابی برای سفر یک ساعته می گشتم و کتاب هاب زیادی را در قفسه ها میشد پیدا کرد. با اینکه کتاب ها بخوبی در موضوعات داستانی، شعر، جنایی و غیره دسته بندی شده بودند، بدلیل زیاد بودن گزینه ها نتوانستم کتاب مورد نظر را انتخاب کنم و خودم را در طول سفر با روزنامه سرگرم کردم.
مشکل دقیقا کجاست؟ از دست رفتن قدرت تصمیم گیری. زمانی که حق انتخاب زیادی به مشتریان خود میدهید، تصمیم گیری برای آنها مشکل میشود و سعی میکنند که برای جلوگیری از اشتباه احتمالی تصمیمی نگیرند.

در طراحی سایت نیز افزایش گزینه ها در منوهای اصلی موجب سردرگمی بازدیدکنندگان شده و به هیچ وجه مطابق اصول صحیح طراحی تجربه کاربری (UX) نمی باشد.

چگونه به تصمیم گیری افراد کمک کنیم؟

مردم سعی میکنند اطلاعات خود در سه یا چهار دسته اصلی قرار دهند. برای مثال میتوانید به گروه بندی افراد در شبکه اجتماعی یا شماره های تماس در گوشی همراه دقت کنید، معمولا بیش از ۴ گروه مختلف نخواهید داشت. این کار با حفظ و یادآوری اطلاعات توسط انسان کمک میکند.
افرادی که به سایت شما وارد میشوند با یک پیش زمینه ذهنی از سایت های مشابه و تجربیات شخصی خود همراه است. کلید موفقیت در سازماندهی صحیح است. هر چقدر نیاز به فکر و تصمیم گیری کمتری باشد افراد راحتتر خرید خواهند کرد.

پشنهاد میکنم بخوانید  چگونه مشتریان بالقوه را جذب کنیم؟

افزایش فروش سایت فروشگاهی

از آنجایی که سایت های خارجی معمولا طراحی اصولی تری دارند، بهتر است که با یک مثال خارجی افزایش فروش سایت را بررسی کنیم. فرض کنید که قرار است وان حمام خود را عوض کنید، با کمی جستجو در اینترنت چندین سایت در این زمینه خواهید یافت.

۱. سایت The Tub Connection

اولین سایتی که پیدا کردیم The Tub Connection است، محصولات صفحه اصلی در ۱۵ ردیف ارائه شده و مجموعا ۴۴ عدد هستند همچنین با رفتن به صفحات بعدی شما امکان مشاهده ۵۴ وان حمام را خواهید داشت. این شرکت ممکن است علم و امکانات زیادی در زمینه تولید و فروش وان حمام داشته باشد، ولی در ارائه محصولات بسیار ضعیف عمل کرده زیرا این تعداد گزینه میتواند موجب سردرگمی مشتریان در انتخاب شود.

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

تعداد زیاد محصولات در هر صفحه

منوی سمت راست با عنوان SOAKING TUBS شروع شده و در زیر دسته Clawfoot Tubs میتوان چندین دسته بندی کوچکتر را مشاهده کرد. استفاده از این روش بجای  قرار دادن نام برند ها و شرکت های تولید کننده میتواند دسترسی کاربران به مطالب را تا حد زیادی آسان کرده و میزان فروش شما را افزایش دهد.

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

دسته بندی مناسب برای کمک به انتخاب مشتری

۲. سایت Elizabethan Classics

سایت دوم Elizabethan Classics است که تعداد وان کمتری دارد. محصولات بسیار ساده ارائه شده اند و امکان تشخیص وان بهتر و مقایسه وجود ندارد. انتخاب زمینه سفید و متن خاکستری با توجه به سفید بودن محصولات کمی برای چشم بینندگان خسته کننده است. با ابن روش ارائه توجه مشتری به هیچ محصولی جلب نخواهد شد.

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!

رنگ بندی نامناسب صفحات برای ایجاد تفاوت میان محصولات

۳. سایت Vintage Tub and Bath

پشنهاد میکنم بخوانید  برنامه‌ریزی برای فروش روی خط زمان

سایت سوم Vintage Tub and Bath است که در صفحه اصلی ابتدا دسته بندی ها را به مشتری نشان میدهد و پس از انتخاب دسته مورد نظر شما امکان انتخاب زیردسته را خواهید داشت و در نهایت به محصولات مورد نظر میرسید که تعداد آنها بسیار مناسب بوده و میتوانید به سرعت وان مورد نظر خود را پیدا کنید.

افزایش فروش سایت ۲

افزایش میزان فروش سایت اینترنتی با دسته بندی مناسب

افزایش فروش سایت شرکت های خدماتی

شرکت های ارائه دهنده خدمات معمولا فعالیت های زیادی در زمینه کاری خود انجام میدهند، ولی ارائه تمام آنها در سایت ممکن است موجب ایحاد سردرگمی و اشکال گردد.
برای مثال سایت Outsource IT Solutions Group در صفحه اصلی خود و در منو نزدیک به ۲۰ نوع فعالیت خود را معرفی کرده است. با توجه به مشتریان هدف و زمینه اصلی کار شرکت باید این منو تا حد امکان کوتاه و بهینه شود. اگر نتوانید توجه مشتریان را جلب کنید از سایت شما خارج شده و به سمت رقیبان خواهند رفت.

افزایش فروش سایت

ارائه خدمات مهمتر در صفحه اصلی و جلب توجه مشتریان به آنها

نتیجه گیری

جهت افزایش فروش انتخاب های مشتریان سایت را تا حد امکان محدود و سازماندهی کنید. دسته بندی درست محصولات میتواند میزان فروش شما را بیشتر کند. اگر به ناچار دسته ها و محصولات زیادی در سایت خود دارید، مسیر را تا حد امکان برای افراد ساده کنید و از نوشته ها و تصاویر راهنما استفاده کنید. شما با این کار تجربه کاربری (UX) سایت خود را بهبود بخشیده و بازدیدکنندگان سایت را به خرید نزدیک تر می کنید.

 

منبع:websima.com

افزایش فروش با کم کردن انتخاب ها برای مشتری!
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر(پارادکس انتخاب)

گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر(پارادکس انتخاب)

گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر(پارادکس انتخاب) همیشه هر چه بیشتر باشد، بهتر است. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پنج =