خانه / تبلیغات و بازاریابی / برندسازی / برند سازی / چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟
چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟
چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟

چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟

چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟

تعیین هویت برند

این مرحله اولین قدم برای برندسازی اینترنتی و تعیین استراتژی های کلی شرکت شما خواهد بود. برای معرفی برند خود به دیگران باید در ابتدا بخوبی آن را بشناسید، با تعریف صحیح برند خود پایه و اساس لازم را برای قدم های بعدی مانند استراتژی تبلیغات مشخص خواهید کرد. طراحی لوگو، رنگ سازمانی، سایت، پلن های تبلیغاتی و نوع مشتریان شما وابسته به این مرحله بوده و با پاسخگویی به سوالات زیر به آن دست خواهید یافت.

زمان لازم برای پاسخگویی به این سوالات کمتر از ۲ ساعت خواهد بود ولی دقت در تکمیل آن تاثیر بسزایی در برندسازی اینترنتی شما خواهد داشت.

سوالات تعیین هویت برند برای برندسازی اینترنتی:

  1. چه محصولات/خدماتی توسط برند شما ارائه میشود؟ کیفیت این خدمات و محصولات در چه سطحی است؟
  2. ارزش اصلی محصولات یا خدمات شما در چیست؟ ارزش های شرکت شما چیست؟
  3. هدف و ماموریت شرکت و برند شما چیست؟
  4. تخصص شرکت شما در چه زمینه ای است؟
  5. بازار هدف شما کجاست و محصولات و خدمات شما چه افرادی را جذب خواهد کرد؟
  6. شعار اصلی شرکت شما چیست و چه پیامی را به مخاطب منتقل خواهد کرد؟
  7. با توجه به پاسخ های خود به سوالات قبلی شخصیت و کاراکتر شرکت و برند خود که معرف محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما است را تجسم کنید. چه تصویر از او خواهید داشت؟ بطور مثال شخصیت شرکت شما خلاق است یا پرانرژی؟
  8. شخصیت برند خود را با مشتریان بالقوه شرکت مقایسه کرده و ارتباط میان آن دو را شناسایی کنید. چه افرادی با چه نوع شخصیت و ویژگی هایی با برند شما ارتباط برقرار خواهند کرد؟

نکات تکمیلی در تعیین هویت برند برای برندسازی اینترنتی:

  • در زمان پاسخگویی به سوالات همواره مشتریان و بازار هدف شرکت را در ذهن داشته باشید.
  • به سوالات بالا با صداقت و وسواس پاسخ دهید.

هنگام مراجعه به مشاورین برندینگ و یا حتی شرکت های تبلیغاتی پاسخ سوالات را همراه خود برده و عملکردی متناسب با آن را از ایشان بخواهید. سرنوشت شرکت  و مسیری که در آینده خواهید پیمود وابسته به عملکرد امروزتان و نوع هدف گذاری تبلیغاتی شرکت شماست. بعنوان مثال انتخاب اشتباه برای نام برند یا طراحی لوگو نامناسب

برندینگ و وب برندینگ

برای داشتن یک برند موفق و بنام، باید تمامی اصول و قواعد برندینگ و وب برندینگ را اجرا نمایید. هماهنگی میان اجزا برند می تواند از شما تصویری فراموش نشدنی …

میتواند موجب از دست رفتن بخش زیادی از مشتریان بالقوه شما شود.

پشنهاد میکنم بخوانید  برندینگ در بازاریابی چیست؟

۷ نکته مهم برای موفقیت در برندسازی اینترنتی یا آنلاین برندینگ

معرفی کسب و کار و برندسازی اینترنتی شرکت خود در فضای آنلاین کاری است که نیاز به حساسیت و دقت بالایی دارد. شما ابتدا باید هویت برند خود را تعیین کرده باشید تا بتوانید در اینترنت نیز آن را توسعه و ترویج دهید. در ادامه ۷ نکته برای موفقیت در برندسازی اینترنتی ذکر شده است:

۱. طراحی حرفه ای لوگو

لوگوی شرکت جز عناصر کلیدی برندسازی اینترنتی است. لوگو شرکت شما در جاهای مختلف سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و … دیده خواهد شد، به همین دلیل باید از طراحی حرفه ای جذابی برخوردار بوده و هویت برند شما را به درستی منعکس کند.

۲. سایت حرفه ای و خلاقانه

سایت شما پایگاه اصلی شما در اینترنت است. هرچقدر هم که شما در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …) حضور فعال داشته باشید، بدون وجود یک سایت که موجب یکپارچگی فعالیت های برندینگ، تبلیغات و بازاریابی شما شود، نمی توانید وجه ای حرفه ای از خود ارائه دهید. طراحی سایت کار سختی نیست، بلکه چیزی که آن را دشوار می کند پایبندی به قواعد گرافیکی، رعایت استانداردهای وب و المان های خلاقانه، و همچنین طراحی با کیفیت تجربه کاربری (UX) آن است.

۳. امضای ایمیل

داشتن امضای ایمیلی که نشانگر نام تجاری و اطلاعات تماس شرکت باشد، بسیار ضروری بوده و به بهبود برندسازی اینترنتی  شرکت شما کمک می کند.

۴. حضور در شبکه های اجتماعی

یکی از کلیدی ترین ارکان برندسازی اینترنتی، شیوه حضور شما در شبکه های اجتماعیاست. امروزه افراد پس از ورود به سایت یک شرکت برای بررسی اعتبار آن، صفحه شبکه های اجتماعی اصلی شرکت (اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و …) را مشاهده کرده و تعداد پست ها، فالوورها، کامنت ها و … آن را بررسی و نسبت به معتبر بودنش سریعا قضاوت می کنند. اگر شما حضوری خلاقانه، استراتژیک و پررنگی در شبکه های اجتماعی نداشته باشید و به طور منظم به تولید محتوا نپردازید، نمی توانید برند شرکت خود را به افراد مختلف معرفی نمایید.

پشنهاد میکنم بخوانید  مشتریانی که از ما رویگردان شده اند را چگونه مدیریت کنیم؟

۵. وبلاگ آموزشی

تولید محتوای مفید و انتشار آن در وبلاگ اصلی سایتتان می تواند کمک زیادی به بهبود برندسازی اینترنتی شما داشته باشد. در واقع شما با تولید محتوای مرتبط و مفید در زمینه کسب و کاری شرکتتان، در مشتریان خود احساس اعتماد ایجاد کرده و در نگاه آن ها شرکتی متخصص به نظر می رسید. به طور کلی اتخاذ تکنیک های فروش نرم و استفاده از روش های بازاریابی محتوایی می تواند به برندسازی اینترنتی شرکت شما در فضای آنلاین کمک بسزایی نماید.

۶.سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بعد از اینکه سایتی حرفه ای برای شرکت خود طراحی کردید و به تولید محتوا در وبلاگ آن پرداختید، باید از طریق موتورهای جستجو پیدا شوید! در واقع باید تلاش کنید تا به ازای کلمات کلیدی اصلی کسب و کارتان در صدر نتایج جستجوی گوگل باشید و افرادی که به دنبال محصولات و خدمات حوزه کسب و کاری شما هستند، نام شما را در ۳ سایت اول صدر نتایج جستجو گوگل ببینند. با سئو سایت نه تنها مشتریان شما افزایش می یابد، بلکه در میان صنف خود به شرکتی پیشرو و معتبر تبدیل خواهید شد.

۷. ارسال خبرنامه ایمیلی

ایمیل جز معدود ابزارهای اینترنتی است که از بدو پیدایش اینترنت وجود داشته و همچنان مفید و کاربردی است. شما با جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان سایت خود و ارسال خبرنامه های هفتگی یا ماهیانه می توانید ارتباط خود را با آن ها حفظ کرده و در جریان آخرین خدمات و محصولات و تخفیفات خود قرار داده و آن ها را در آینده به خریدار نهایی تبدیل نمایید.

 

منبع:websima.com

چگونه باید برند خود را تعریف کنیم؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

دستورالعمل‌ های مشاوران برند برای پیشی گرفتن از رقبا

دستورالعمل‌ های مشاوران برند برای پیشی گرفتن از رقبا

دستورالعمل‌ های مشاوران برند برای پیشی گرفتن از رقبا برای خلق یک برند موفق باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =