خانه / تبلیغات و بازاریابی / تبلیغات / استراتژی تبلیغات / نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی
نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی
نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی

نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی

نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی

مشاوره بازاریابی همواره بر این نظر تاکید دارد که بهتر است پیش از اقدام به تبلیغ محصولاتتان ، به تمامی زوایای آن به درستی فکر کنید.

در صورتی که به جنبه های مختلف محصول و اقدامات خود بیاندیشید و برنامه ای را طراحی کنید می توانید پیش بینی کنید که در آینده سهم سود شما بیشتر از ضرر و زیانتان خواهد بود. در اینجا مشاوره بازاریابی به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می تواند شما را در امر تبلیغات یاری کند.

یک) محصول و خدمات مورد نظر شما چیست؟

پاسخ به این سوال بازاریابی می تواند محصول شما را به درستی تعریف کند. هر چه قدر سعی کنید به این سوال با دقت پاسخ دهید ؛ بهتر می توانید زوایای مختلف از جمله ضعف ها و قوت های محصول و خدمات خود را بشناسید. همچنین پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا مشتریهای هدف خود را بشناسید و بدانید که برای این افراد بهترین راه تبلیغ و ایجاد کنجکاوی و رغبت در آنها برای خرید محصول و راه برقراری ارتباط چیست.

دو) محصول و خدمات شما کدام نیاز مشتری را برآورده می کند؟

قطعاً هر محصولی که شما تولید کرده اید یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید ، یک یا چند مورد از نیازهای مشتریان را از نگاه بازاریابی می تواند برآورده کند. بهتر است پیش از اقدام به امر تبلیغات به این سوال نیز به درستی پاسخ دهید که محصول شما برای رفع چه نیازی است؟ ممکن است از طرف چه افرادی مورد تقاضا قرار بگیرد؟ بهترین راه پیدا کردن آن دسته از مشتریان که به این کالا نیاز دارند چیست؟

سه) مشتریان شما چه کسانی هستند؟

در پاسخ به این سوال منظور این است که شما ویژگی اکثریت افرادی که می توانند بالقوه مشتری شما باشند را به دست آورید. به عنوان مثال : محصول یا خدمات شما شامل حال کدام گروه سنی در بخش بندی بازار است؟ گروه سنی مورد نظر شما چه نوع محصولی را می پسندد؟ در پاسخ به این سوال ، باید تنوع و سرعت تغییر سلیقه مشتریان به ویژه اگر گروه مورد نظر شما جوانان و نوجوانان هستند باید در نظر بگیرید. زیرا در این گروه سنی بیش از سایر گروه ها به دنبال تنوع هستند و سلیقه های آنها مدام در حال تغییر است. بنابراین ، به هنگام طراحی محصول (از طراحی لوگو تا بسته بندی و …) و فروش و تبلیغات آن باید به این نکته مهم توجه ویژه ای داشته باشید. در کنار این سوالها باید به قدرت خرید مشتریانتان نیز توجه کنید. زیرا قدرت خرید ، می تواند تأثیر فراوانی بر روی رفتار خرید کردن داشته باشد.

پشنهاد میکنم بخوانید  نظرات یک مشاور کسب و کار درباره راه های جذب مشتری / از مشتریان وکیل مدافع بسازید

چهار) منظور اصلی شما از تبلیغ کردن چیست؟

اگر شما بتوانید به این نتیجه برسید که هدف اصلی شما از تبلیغ محصولتان چیست می توانید به راحتی انگیزه و رغبت لازم در مشتریان را ایجاد کنید. ممکن است هدف شما فراهم کردن فرصت معرفی و اشاعه نام نیک محصول ، برند یا شرکتتان باشد. ممکن است در نظر داشته باشید تا مشتریان بیشتری در بازار به دست بیاورید. از این رو ، هدفی که شما دنبال می کنید باید برای خودتان مشخص و واضح باشد تا بتوانید برنامه ای مناسب برای دستیابی به آن طراحی کنید.

پنج) بودجه تبلیغاتی

در نهایت اینکه ، هدف نهایی شما زمانی کسب خواهد شد که بتوانید بودجه لازم برای تبلیغ را داشته باشید. پس بهتر است ، پیش از تبلیغات و زمانی که در حال تحقیق در خصوص بازار و مشتریان خود هستید ، حتماً در خصوص منبع تهیه بودجه یا تأمین مالی خود نیز فکر کنید و منبعی را برای آن در نظر بگیرید.

شش)هدیه مجانی،روشی جذاب در بازاریابی

هر روز از کنار برخی افراد و فروشنده ها ، بویژه افرادی که به فروش محصولات کوچک و نه چندان گران قیمت مشغول هستند می گذریم که نمونه های کوچکی از کار خود را به شکل رایگان به ما هدیه می دهند تا بعد از آزمودن کیفیت آن ، بتوانند در ما انگیزه کافی برای خرید ایجاد کنند.

این هدیه های کوچک که به عنوان اشانتیون شناخته شده هستند همیشه این طور نیست که از سوی یک خرده فروش یا افرادی که کسب و کار محدودی دارند به مشتریان هدیه داده شود. بلکه گاهی اوقات با شرکتهای بزرگ و حتی صاحب نامی برخورد می کنیم که از هدیه دادن اشانتیون برای بازاریابی در میان مشتریان استفاده می کنند. با این حال ، این شیوه بازاریابی برای خرده فروشها شناخته شده تر است. هدیه دادن مجانی محصول به عنوان اشانتیون ، یکی از راههای بازاریابی است که بنا به دلایلی و در جای خود شیوه مناسبی می باشد. از جمله مزیتهای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرده:

یک) به صورت رایگان ، بازاریابی کنید

هدیه رایگان نمونه کوچک از محصولتان این فرصت را برای شما فراهم می کند که به صورت رایگان و با شیوه ای جذاب بتوانید مشتریان مورد نظر خود را پیدا کنید. آگهی های بازاریابی و شیوه های دیگر بازاریابی در به نوبه خود همگی مفید بوده و مزیتهایی دارند ولی ممکن است برخلاف هزینه های سنگینی که بابت این تبلیغات و شیوه های بازاریابی ، به شرکتها تحمیل می شود ، چندان نتوانند نظر مشتریان و مخاطبان را به خود جلب کنند. این در حالی است که شیوه ی دادن اشانتیون همیشه برای مشتریان جذاب است و از آن استقبال می کنند. علت این جذابیت و استقبال این است که آنها می توانند قبل از اینکه مجبور به خرید آن محصول شوند ، تجربه مصرف کردن آن را داشته باشند و بدانند که تا چه حد این محصول می تواند برایشان مفید باشد. به بیان دیگر ، فرصت تجربه محصول ، قبل از خرید را به آنها هدیه می دهیم. بنابراین ، با صرف کمترین هزینه و حتی در مواردی به صورت رایگان می توانید یک تبلیغات موثر داشته باشید.

دو) زمینه های تبلیغات محصولات دیگر شرکتها را فراهم می کند

کافی است شرکتی ، یکی از محصولات خود را از طریق دادن اشانتیون تبلیغ کند تا بتواند مشتریان را سمت محصولات دیگر خود نیز ترغیب کند. در این شیوه ، شما فرصت این را خواهید داشت تا سایر محصولات خود را نیز به مشتریان معرفی کنید و آنها را با دیگر محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

سه) مشتریان اشانتیون را به عنوان جایزه قلمداد می کنند

جنبه هدیه بودن اشانتیون این تفکر را در ذهن مشتریان القا می کند که آنها در قبال آزمودن نمونه کار شما یک پاداش دریافت کرده اند. از آنجا که پاداش دادن ، یکی از راههایی است که می تواند موجب تغییر رفتار در افراد شود و رفتار آنها را به شیوه دلخواه ما تغییر دهد ، بنابراین ، اشانتیون نیز از چنین کارکردی برخوردار است.

باید در نظر داشته باشید که دادن اشانتیون به منزله پایان یافتن اهداف و فعالیتهای بازاریابی شما نیست. بلکه ، شما از این شیوه برای آغاز دیگر روشهای بازاریابی خود استفاده می کنید و حتماً باید در کنار این نوع تبلیغات و بازاریابی ، از راهها و شیوه های کامل کننده این روش نیز استفاده کنید.

منبع:qmpmarketing.com

پشنهاد میکنم بخوانید  ۶ اشتباه رایج در بازاریابی از زبان مارگو آرون
نکته های تبلیغاتی مهم و تاثیر گذار در فروش و بازاریابی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

۹ اصل برای داشتن تبلیغات موفق

۹ اصل برای داشتن تبلیغات موفق

۹ اصل برای داشتن تبلیغات موفق آگهی‌دهنده‌های با تجربه دائم تلاش می‌کنند تا از ماهیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =