خانه / تکنولوژی / نرخ تبدیل Exchange rate / چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟
چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟
چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟

چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟

چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟

وقتی به دنبال مدیریت بازگشت سرمایه گذاری یا بطور ساده تر بازگشت سرمایه یا عملکرد یکوبسایت هستیم، مشخص کردن اهدافی در رابطه با تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) یکیاز ساده ترین و بهترین روش ها برای اندازه گیری نتایج است. اهداف ساده در رابطه با تبدیل بهمشتری می تواند توسط ابزارهایی از قبیل گوگل آنالیتکز مقرر شود. یک فرایند “تبدیل بهمشتری” می تواند هر بار که یک بازدید کننده از وبسایت شما کار خاصی را در وبسایت شماانجام می دهد، مورد اندازه گیری قرار بگیرد.

هدف از مقرر کردن تبدیل به مشتری

هدف از این کار دنبال کردن رخدادهای منحصر به فرد یا آستانه رخدادهای اینچنینی است که بهعنوان معیاری برای عملکرد وبسایت شما در نظر گرفته می شود.بطور ایده‌آل، این تبدیل ها باید به عنوان معیاری از چگونگی عملکرد حداقلی کسب و کار شما درنظر قرار بگیرد. به عنوان مثال، اگر وبسایتی در طول یک ماه ۱۰۰ مورد تبدیل به مشتری را تجربهکند، مدیر آن وبسایت یا مسئول بازاریابی آن اصولا انتظار بالاتری برای آن ماه بعدی خواهدداشت.

اگر هر زمانی آنها شاهد افت نرخ تبدیل به مشتری برای این وبسایت باشند، این افت نرخمی‌تواند نشانه ای مبنی وجود اشتباهی در پیام وبسایت، فرایند هدایت مشتری به محصول،تجربه کاربر یا تاثیرگذاران بیرونی از قبیل افت رتبه در نتایج موتورهای جستجو باشد.

شناسه های تبدیل به مشتری

” تبدیل به مشتری ” می تواند توسط موارد چندی بر اساس اهمیت آنها طبق نظر مدیر وبسایتیا تیم بازاریابی و همچنین بر اساس اهداف تعریف شده برای وبسایت مشخص شود. یک تبدیلبه مشتری می تواند شامل رویدادهای مختلف از قبیل پر شدن یک فرم آنلاین توسط یک بازدیدکننده، یک خرید یا معیار دیگری مثل مدت زمان باقی ماندن یک بازدید کننده در وبسایت برایمدتی معین یا بازدید از تعداد صفحاتی معین در نظر گرفته شود.به عنوان مثال، یک وبسایتی که به فروش لباس زنانه مشغول است ممکن است معیار اصلیتبدیل به مشتری خودش را فروش های خودش در نظر داشته باشد یا تعداد دفعاتی را در نظرداشته باشد که یک نفر سبد خرید خود را تسویه کرده است. با قرار دادن یک هدف معین برایتبدیل به مشتری بر اساس وارد شدن مشتری به یک صفحه خاص برای تسویه حساب، بازاریابانمی توانند هر ماه یا هر سال میزان کل فروش خود را به راحتی اندازه گیری کنند تا از میزان رشدمستمر فروش خود اطمینان کسب کنند.

پشنهاد میکنم بخوانید  ۶ روش برای تبدیل مخاطبان اینستاگرام به مشتری

تبدیل به مشتری

تحلیل تبدیل به مشتری به عنوان یک ابزار بازاریابی

این فرایند می تواند برای بازاریابان فرصتی باشد تا روند حرکت آنها از معرفی تا تبدیل به مشتریشدن را مرور کنند. یعنی بررسی کنند و ببینند آن دسته از افرادی که به مشتری تبدیل شدند،چگونه و از چه روندی به آدرس صفحه تسویه حساب سبد خرید خود رسیده اند. از این طریق بفهمند از چه منابعی بیشترین ورودی بازدید کننده را داشته اند و سرمایه گذاری های بیشتریرا بر روی آن منابع داشته و از صرف سرمایه و تبلیغات در منابع دیگر که اثربخشی ندارند،
خودداری کنند.

یا مثلا بررسی کنند و ببینند که کدام بازدید کنندگانی که تبدیل به مشتری شدند چه مقدار خریدکرده اند و چه رفتاری از لحظه ورود به سایت تا زمان وارد شدن به صفحه تسویه حساب داشته وچه کارهایی را انجام داده اند و بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی برای بازاریابی و تبلیغات خودبکنند.

این موضوع تحلیل می تواند برای مثلا یک وبسایت خبری، بجای تحلیل مقدار خرید یا … تحلیلمدت زمان باقی ماندن در سایت یا بازدید از تعداد صفحات خاصی از سایت باشد که در نتیجهمی‌تواند به تهیه گزارشی ختم شده که به سفارش دهندگان تبلیغات ارائه شود.

در مجموع یک فرایند تبدیل به مشتری می تواند به عنوان معیاری برای هر هدف کوتاه مدت یابلند مدت بازاریابی در نظر گرفته شود. این موضوع بستگی به بازاریاب مورد نظر دارد که توجهداشته باشد که اهداف مرتبط با تبدیل شدن به مشتری همگی بخشی جامع از یک طرحبازاریابی دیجیتال است.

چگونه نرخ تبدیل به مشتری شدن را برای خودتان محاسبه کنید

نرخ تبدیل به مشتری وبسایت شما برابر با تعداد بازدید کنندگانی است که به سایت شما آمده وچیزی را خریداری می کنند. در واقع فرایند تبدیل یک بازدید کننده به یک خریدار است. به منظورمحاسبه نرخ تبدیل به مشتری خودتان، باید فرایند پیگیری بازدید کننده در وبسایت داشته باشیدتا اطلاعات مورد نیاز شما در وبسایت جمع آوری شود.

پشنهاد میکنم بخوانید  21 تاکتیک برای حفظ کاربران سایت تان (بخش دوم)

روند انجام کار

ابتدا باید مشخص کنید که نیاز به محاسبه نرخ برای تولید سرنخ دارید یا فروش محصولات.سپس باید اطلاعات مورد نظر را از طریق ابزار تحلیل آماده شده بر روی وبسایت جمع آوری کنید.سپس در قدم بعدی از طریق فرمول ارائه شده در زیر نرخ تبدیل را برای خودتان محاسبه کنید.

فرمول بر اساس تولید سرنخ

تعداد سرنخ های بدست آمده / مجموع ترافیک سایت * ۱۰۰ = نرخ تبدیل

فرمول بر اساس فروش

تعداد فروش انجام شده / تعداد بازدید کننده از وبسایت * ۱۰۰ = نرخ تبدیل

 

منبع:ibazaryabi.com

چگونه نرخ تبدیل به مشتری را حساب کنیم؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =