خانه / کارآفرینی / کسب و کار / استراتژی کسب و کار / ۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار (بخش دوم)
در این مقاله به بررسی ۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار می پردازیم که هر کارآفرینی برای موفقیت باید این روشها را در پیش بگیرد

۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار (بخش دوم)

۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار (بخش دوم)

۶_پیچ و خم کار را بدانید.

در صورت نیاز با افراد متخصصی در زمینه ی کاری خود گفت و گو کنید. اما شما در طول زمان باید تمام جزئیات و نحوه ی عملکرد کسب و کار خود را به خوبی بدانید. این امر سبب می شود تا به مرور زمان این فرایند ها را گسترش دهید و با رشد شرکت آنها را بهبود ببخشید.

به یاد داشته باشید که یکی از بزرگترین اهدافتان در تمام موارد، ایجاد شرکتی است که بتواند کاملا به درستی و بدون نیاز به شما فعالیت داشته باشد. ( این مورد یکی از بزرگترین رازهای آقای یانگ در راه موفقیت شرکتش است و دلیل اینکه می تواند این همه وقت را صرف کمک به رشد سایر کارآفرینان کند نیز همین است.)

۷_افراد را فقط برای پر کردن سمت ها استخدام نکنید.

تلاش کنید تا افراد را به خاطر گرایش، راستی و درستی، و جاه طلبیشان استخدام کنید و نه به خاطر خوش بینی و مدرک تحصیلیشان. اگر احساس می کنید که یکی به اشتباه استخدام شده، به سرعت در این مورد اقدام کنید. معمولا در این راه با افکاری مثل “اگر به شکل دیگری او را مدیریت کنیم بهتر می شود” یا “او از ابتدای کار با ما بوده و من نمی توانم او را اخراج کنم” رو به رو خواهید شد.

شاید بعضی از افراد بتوانند همراه با شما رشد کنند اما اگر صادقانه به موقعیت نگاه کنید، مشخص می شود که در بسیاری از موارد اینگونه نیست. با رها کردن چنین افرادی شما هم به خود و هم به او لطف می کنید.

۸_کارکنان را تعلیم دهید.

شرکت ها معمولا افراد مناسبی را برای کار استخدام می کنند اما در راه آماده سازی آنها کار خاصی انجام نمی دهند و امیدوار هستند که خود این افراد بتوانند همه چیز را متوجه شوند. این کار فاجعه آمیز است.

بیاد داشته باشید که شما نباید دقیقا به آنها آموزش دهید که چطور همه چیز را انجام دهند. شما باید به آنها آموزش دهید که فعالیت های آنها چطور بر عملکرد کلی سازمان تاثیر می گذارد و سبب برطرف کردن نیاز ها می شود.

آنها را مرتبا با برنامه و با دقت آموزش دهید تا از بالا بودن کیفیت کار آنها و متعهد بودن آنها نسبت به کارشان اطمینان حاصل کنید ( و به آنها فرصت دهید تا جایگاه و نقش خودشان را در سازمان گسترش دهند).

این مطلب را بخوانید :   ۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار (قسمت سوم)

۹_پیام خود را واضح بیان کنید.

این پیام همان تصویر ذهنی شما از شرکت نیست. این پیامی از سمت شرکت شماست که آن را با تمام دنیا به اشتراک می گذارید. بسیاری از موسسان در راه انجام کارها به مشکل بر می خورند و فراموش می کنند که باید پیامشان را به وضوح به همه بگویند.

پشنهاد میکنم بخوانید  اینفوگرافیک : چندبار باید تلاش کنید

علاوه بر این به یاد داشته باشید که نقش مشتریان شما این نیست که سبب موفقیت شما شوند. هدف آنها برطرف کردن نیاز های خودشان است. پس حالا شما چه طور می توانید برای اینکار به آنها کمک کنید؟

این موضوع را اساس پیام خود قرار دهید و نه موفقیت، پیروزی ها، صدا یا شخصیتی که می خواهید آنها از شما ببینند و بشنوند. ( نکته ی خود من: این مسئله مهم ترین نکته ی رهبری افکار نیز هست).

۱۰_بازاریابی را با استراتژی های هماهنگی انجام دهید.

همیشه راه های بیشماری برای بازاریابی محصولات و کسب و کارتان وجود دارد. اما هر شرکتی ، چه کوچک و چه بزرگ، دارای سرمایه ای محدود و مشخص برای فعالیت های بازاریابی است.

یاد بگیرید که تنها بر روی مواردی تمرکز کنید که برای شما مناسب هستند. مشتریان شما که هستند؟ این افراد به چه جاهایی می روند؟ چه چیز هایی می خوانند؟ چگونه در مورد خرید های خود تصمیم گیری می کنند؟

وقتی شما پیامتان را به وضوح و به خوبی بیان کنید نیمی از افراد به شما علاقه ای نشان نمی دهند و نیمی از آنها به سمت شما جذب خواهند شد. یانگ می گوید ” تنها یک نیمه، این تنها چیزیست که شما نیاز دارید”.

۱۱_همیشه به دنبال یادگیری روش هایی برای فروش باشید.

ممکن است در هر یک از مرحله های دیگر به بهترین شکل عمل کنید اما موفقیت شرکت شما به مقدار زیادی (اگر کاملا اینگونه نباشد) به فروش شما بستگی دارد. هنر فروش را یاد بگیرید.

هر جا که لازم بود از سایرین کمک بگیرید. بر مشتریان خود نظارت داشته باشید تا متوجه شوید که چه زمانی به چه محصولاتی توجه نشان می دهند. به طور پیوسته به دنبال بهبود ساختار ها و استراتژی های فروش خود باشید چون این امر یکی از موثرترین عوامل در توانایی شما برای اندازه گیری موارد مختلف است.

این مطلب را بخوانید :   چهار نکته ی ساده و موثر در بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار های کوچک

۱۲_طرفدار واقعی کسب و کار خود باشید.

آقای یانگ اخیرا یک شرکت بیمه را دید که به دلیل فروش بالایی که داشت جایزه ی ویژه ای دریافت کرده بود. هر یک از کارکنان این شرکت به صورت مداوم با مشتریان دیدار می کردند.

پشنهاد میکنم بخوانید  زنجیره ارزش پورتر چیست؟ اجزای تشکیل دهنده و هدف آن چیست؟

آنها از ماشین های شرکت استفاده می کردند که این موضوع باعث تبلیغ شرکت در سطح شهر می شد. آنها نمونه ی متحرکی بودند از آنچه ارائه می دادند. علاوه بر این، موسس شرکت WebMD (یکی از دوستان آقای یانگ) یک حامی متحرک از شرکت خود به حساب می آید.

اوه هیچگاه بدون داشتن لوگوی شرکت خود بر روی وسایل، دفترها یا لباس هایش جایی نمی رود – حتی همین حالا که شرکت او تبدیل به یک برند معتبر شده. شما و کارکنانتان چطور از شرکت و برند خود حمایت می کنید؟ چگونه می توانید در این زمینه بهتر عمل کنید؟

۱۳_فراتر از وعده هایتان عمل کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی مشتریان به چیزی فراتر از آنچه انتظار داشتند می رسند این خبرها را برای دیگران نیز منتشر می کنند و باز هم پیش شما بر می گردند. هیچ گاه خلاف این موضوع رخ نمی دهد.

برای مثال، وقتی آقای یانگ چند سال پیش یک ماشین مرسدس بنز خرید، وقتی در ماشین را باز کرد متوجه شد که این شرکت مجموعه ای از هدایا را برای او در خودرو قرار داده است. دو هفته پس از آن نیز دو جاکلیدی بسیار زیبا از طرف شرکت و از طریق پست برای او ارسال شد.

وقتی برای سرویس خودرو به نمایندگی این شرکت رفت از او با قهوه و شیرینی شکلاتی پذیرایی کردند. نمایندگی بنز برای رفاه افرادی که منتظر سرویس شدن خودروی خود بودند خدمات ماساژ و آرایشی نیز ارائه می داد.

هیچ کس انتظار چنین چیزهایی را نداشت ، اما همه ی آنها با گرمی مورد پذیرش افراد قرار گرفتند و یک تجربه ی خوب را برای آنها تبدیل به یک تجربه ی عالی کردند و اینگونه بود که آقای یانگ تبدیل به یکی از طرفداران این برند شد.

منبع:moogital.ir

۲۰ قدم ضروری برای موفقیت در کسب و کار (بخش دوم)
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

حتما ببینید

مشتری شریک شماست!

مشتری شریک شماست!

مشتری شریک شماست! اجازه بدهید بحث مشتری در جایگاه شریک را با اظهار نظر مدیر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =