رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش ماشینی گفت:صنعت کفش ایران توانایی تامین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این توانایی مغفول مانده است.

ایران توان تولید کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد

به گزارش کارآفرین نیوز، علی اژدرکش در اولین گردهمایی ایجاد تشکل کشوری صنعت کیف و کفش و صنایع وابسته، گفت: هدف از تشکیل این تشکل کشوری هم افزایی بین حلقه‌های زنجیره تولید کیف و کفش است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همبستگی و همکاری میان تمام بخشی‌ها از تأمین مواد اولیه و یراق آلات تا تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات و در نهایت تولید کنندگان محصولات نهایی هستیم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش ماشینی افزود:‌ صنعت کیف و کفش پیشرو با توان رقابت در بازارهای صادراتی است.تولیدکنندگان ایرانی به دانش، تجربه و تکنولوژی تولید محصول برابر با استاندارهای جهانی برخوردار هستند.برخی نقاط ضعف در این صنعت مانند بازاریابی،  بازارسازی،  برندسازی و تبلیغات و کاهش قیمت تمام شده را می‌توان با بهبود زنجیره تأمین مرتفع ساخت.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران با تاکید بر اهمیت نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد جهان گفت: در اقتصادهای بزرگ جهان مانند چین و آمریکا سهم واحده‌ی کوچک از تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۵۹ و ۴۸ درصد است در حالی که سهم آن در ایران ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه اشتغال واحدهای کوچک و متوسط اشتغال پایدار است، گفت: به همین دلیل در اقتصادهای بزرگ جهان واحدهای کوچک بازیگران اصلی صادرات هستند، اما در ایران سهم اندکی در اقتصاد دارند.

اژدرکش افزود: صنعت کفش ایران توانایی تأمین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این توانایی مغفول مانده و باید جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور احیا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکل بزرگ صنفی در صنعت کیف و کفش گفت: در شرایط فعلی وجود تشکل های صنفی و صنعتی در بخش خصوصی با نگاه فراگیر و پیگیر منافع ملی که ضامن منافع تمام اعضا بوده و در کنار حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی مسیر را برای رشد و پیشرفت واحدهای کوچک و متوسط در کل زنجیره تأمین هموار سازد و همچنین بر ساماندهی تولید و فروش در داخل کشور و به دنبال راه اندازی بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی جدید باشد نه تنها ضروری است، بلکه تنها راه رشد این صنعت است.

وی تصریح کرد:‌ رسیدن به تولید سالانه یک میلیارد جفت کفش و صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش مازاد از اهداف تشکیل تشکل ملی صنعت کفش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =