بر اساس نتایج نظرسنجی مینت، بیش از یک سوم آمریکایی ها اذعان می‌کنند که رسانه اجتماعی بر عادت‌های خرج کردن آنها تاثیر گذاشته است.

فیس بوک و اینستاگرام واقعیت را نشان نمی دهند

به گزارش کارآفرین نیوز، ۶۴ درصد از این افراد از خود می پرسند که چطور دوستانشان می توانند از پس هزینه سفرها و خودروهایی که تصاویرشان را منتشر می‌کنند، بربیایند.

اگرچه رقابت با گروه اجتماعی، باعث ته کشیدن سریع پول خواهد شد اما برنت وایس موسس شرکت مشاوره مالی "فسِت ولث" می گوید اشتباه واقعی در وهله نخست، باور آنچه است که در فضای آنلاین مشاهده می کنید.

به گفته این مشاور مالی، فراموش کردن این که فیس بوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را به ما نمی گویند، راحت است زیرا رسانه اجتماعی، واقعیت ها را به ما نشان نمی دهد.

افراد درباره عادت‌های سرمایه گذاری هوشمندانه یا هنگامی که پول بیشتری را در پس انداز اضطراری خود می گذارند، مطلب آنلاینی پست نمی‌کنند و مطمئنا درباره میزان بدهی که زیر بار آن می روند هم پست نمی‌کنند.

تصویر نادرست از وضعیت مالی دوستانمان ممکن است هنگامی که در آستانه گرفتن یک تصمیم بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه مان هستیم، برای ما خطرناک باشد.

وایس می گوید مشکل واقعی، برنامه ریزی ضعیف نیست بلکه نداشتن هیچ برنامه ریزی است و یکی از بزرگترین مشکلاتی که مرتکب می شویم این است که اهداف درستی تعیین نمی کنیم.

وی توصیه جالبی می کند و می گوید هنگامی که قرار است یک تصمیم مالی گرفته شود، بهترین راه خاموش کردن گوشی و فکر نکردن درباره کارهایی است که دیگران انجام می دهند و در عوض متمرکز شدن به اهداف و ارزشهای خودمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =