معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال جاری بسیاری از تعرفه‌های سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به سال گذشته از قبیل تعرفه‌های مترتب بر کشتی و THC ( نرخ تخلیه و بارگیری کانتینر) هیچ گونه تغییری نداشته است.

امسال بسیاری از تعرفه های بندری ثابت ماند

به گزارش کارآفرین نیوز، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰ و اینکه چه مسائلی در رابطه با تدوین تعرفه‌ها در این بخش مدنظر قرار گرفته است، گفت: تعرفه‌های سال جاری تمامی مراحل استصوابی را پشت سر گذاشته و به تمامی بنادر کشور جهت اجرا ابلاغ شده و هم‌اکنون فعالیت‌ها بر این اساس، در حال انجام است.

افزایش تعرفه‌ها بر اساس ۳ شاخص

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز، حقوق کارگران و نرخ تورم، افزایش تعرفه مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی سعی کرده علاوه بر صرفه و صلاح بخش‌های خصوصی فعال در بنادر کشور به صرفه و صلاح صاحبان کالا توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع می‌توان اعلام کرد یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌هایی که در سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود، تعیین تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری است، گفت: چنانچه فعالیت بخش خصوصی فعال با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد مقرون به صرفه نباشد، قدرت سرمایه‌گذاری در بنادر کشور کاهش پیدا می‌کند و بنادر کشور دیگر امکان ارائه خدمات مطلوب را نخواهد داشت.

افزایش چشمگیر تعرفه‌ها؛ عامل کاهش قدرت رقابت‌پذیری بنادر

کوهساری افزود: اگر تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری افزایش چشمگیری داشته باشد، ضمن اینکه از قدرت رقابت پذیری بنادر با بنادر منطقه‌ای کاسته خواهد شد، هزینه صاحبان کالا نیز افزایش پیدا می‌کند.

معاون امور بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تعرفه گذاری مناسب در حوزه امور خدمات دریایی و بندری موجب می‌شود علاوه بر افزایش بازدهی اقتصادی برای فعالان اقتصادی، نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: به طور حتم قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی موجب ارتقا عملیات تخلیه و بارگیری و پهلودهی امن برای شناورها  می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =