سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از افتتاح نخستین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه با رویکرد تنظیم‌گری پلتفرم‌ها خبر داد.

اولین مدرسه سیاست‌گذاری رسانه افتتاح شد

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، رییس این سازمان با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه سیاست‌گذاری رسانه، گفت: وظیفه ساترا نه تولید محتوا، بلکه نظارت و سیاست‌گذاری بر رسانه‌ها و تولیدات آنان بوده و هدف از برگزاری این دوره، تربیت علمی و عملی سیاست‌گذار رسانه‌ای است.

  «محمدصادق امامیان» افزود: یکی از آسیب‌ها و معضلاتی که متوجه سازمان‌های اجرایی کشور، عدم وجود ارتباط با بدنه پژوهشی و سیاست‌گذاری است.

وی همچنین به نقش مؤثر هسته‌های پژوهشی اشاره و بیان کرد: گروه‌های چابک و فعال می‌توانند بازوی فکری و تصمیم‌گیری برای سازمان‌هایی مثل ساترا باشند.

مدیر دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا نیز در این مراسم گفت: تجربه‌ ما در حوزه سیاست‌گذاری نشان می‌دهد یکی از خلاهای حوزه سیاست‌گذاری کشور به صورت عام، نبود دیدگاه‌های نخبگانی و تخصصی در این حوزه است.

«آرین ابراهیمی‌نژاد» افزود: از روز اول آغاز کار در دفتر مطالعات ساترا تلاش کردیم به روش‌های مختلفی دانشگاهیان و دانشجویان را با مسائل ساترا درگیر کنیم و ایده‌های سیاستی تنظیم‌گرانه را از آن‌ها گرفته و به مرحله اجرا برسانیم.

 او در مورد دوره کارآموزی مدرسه نیز توضیح داد: در ساترا یک کمیسیون اجرایی وجود دارد که مسائل نظارتی مربوط به پلتفرم‌ها در این کمیسیون مطرح می‌شود و در دوره کارآموزی از کارورزان خواسته می‌شود درگیر این کمیسیون شوند و با موضوعات مشخصی که از سمت کمیسیون می‌آید یک پژوهش را انجام دهند.

مراسم افتتاحیه نخستین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه امروز در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =