توییتر در تلاش است خود را با قوانین جدید ترکیه منطبق کند زیرا در صورت تبعیت نکردن شبکه‌های اجتماعی از این قوانین، پهنای باند اختصاص یافته به آنها توسط دولت ترکیه کاهش می‌یابد، تا حدی که دسترسی به شبکه های یادشده و استفاده از آنها ناممکن می‌شود.

تاسیس نهاد حقوقی توییتر در ترکیه؛ چرا؟

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از ورج، ترکیه، قوانین تازه ای را برای صدور اجازه ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی به تصویب رسانده که به موجب آن، شبکه های اجتماعی دارای بیش از یک میلیون کاربر، باید داده های کاربران ترکیه ای را در همین کشور ذخیره کنند.

بر اساس این قوانین، شرکت های فناوری و اینترنتی باید یک نماینده رسمی در ترکیه معرفی کنند که پاسخگوی درخواست ها برای حذف محتواهای ناقض حریم شخصی باشد. این درخواست ها باید ظرف ۴۸ ساعت مورد رسیدگی قرار بگیرند و اگر شبکه های اجتماعی یادشده از قوانین مذکور سرپیچی کنند، هم جریمه می شوند و هم ارسال تبلیغات برای نمایش در آنها ممنوع خواهد شد. در نهایت، پهنای باند اختصاص یافته به آنها کاهش می یابد، تا حدی که دسترسی به شبکه های یادشده و استفاده از آنها ناممکن می‌شود.

توییتر با صدور بیانیه ای در این زمینه از تعهد خود به حفاظت از داده‌ها و دیدگاه‌های شهروندان ترکیه ای کاربر توییتر، خبر داده و افزوده است که عملکرد این شرکت در ترکیه با ارائه اطلاعات به دولت و قوه قضاییه، کماکان شفاف باقی می‌ماند.

بی توجهی یوتیوب، فیس بوک، توییتر و تیک تاک به قوانین مذکور در سال ۲۰۲۰ موجب شد که هر یک از آنها ۵.۱ میلیون دلار جریمه شوند و از آن زمان تاکنون فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب، نمایندگان محلی خود را در ترکیه معرفی کرده‌اند و توییتر هم به این جمع پیوسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =