رییس اتحادیه انجمن‌های علوم گیاه پزشکی ایران گفت: افزایش تقاضا برای محصولات تازه، گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک، مصداق کسب و کارهای رشد یافته در دوران پاندمی کرونا است .

تقاضا برای محصولات تازه و ارگانیک افزایش یافته است

محمدرضا رضاپناه عضو هیات رییسه پلتفرم فنآوری و نوآوری ارگانیک بین الملل (TIPI) در گفت و گو با کارآفرین نیوز با اشاره به اینکه بیستمین اجلاس جهانی ارگانیک در فرانسه به زودی برگزار می شود، گفت: گزارش های بین المللی نشان دهنده رشد تقاضا و مصرف محصولات ارگانیک است که لازم است این موضوع در داخل کشور نیز  طبق میانگین جهانی رشد یابد.

مدیر قطب علمی ارگانیک از تشکل‌ها، سازمان ها و صادرکنندگان خواست که با برنامه ریزی، تولیدات این کسب و کارها را در قالب صادرات قابل قبول ارائه نمایند تا افزون بر بازارهای محلی، صادرات محصولات ارگانیک به بازارهای جهانی نیز رشد کند.

 رضاپناه ، کاهش زمان دسترسی مردم به محصولات تازه را معیار رشد اجتماعی و اعتلای سلامت غذا دانست و ادامه داد: شعار میدان تره بار فرانکفورت، ایجاد نظمی است که نه تنها در ایام بیماری کرونا بلکه از دو دهه قبل، به نحوی عمل می کند که سبزیجات، هویج، میوه و امثالهم که ویتامین آنها برای درمان این بیماری نیز اهمیت دارد، در مدت حداکثر ۲۵ ساعت بر روی میز رستوران ها و خانه ها باشد.

رییس اتحادیه انجمن های علوم گیاه پزشکی بر ضرورت کاهش زمان دسترسی مردم به ویتامین های طبیعی تاکید کرد و گفت: اگر کسانی که می توانند فرهنگ ساز باشند برای گروه های اجتماعی مختلف توضیح دهند که می توانیم در مبانی کشاورزی ارگانیک مشارکت داشته باشیم، به طور مثال با تفکیک زباله و حتی خشک کردن بخشی از زباله تر، نه تنها می توانیم بخشی از غذای دام ها را از طریق ایجاد کسب و کار جدید فراهم کنیم، بلکه مانند بسیاری از کشورها به سوی زباله صفر حرکت می کنیم، به عبارتی دیگر، کسب و کار جدیدی است که در شرایط تحریم می تواند مانع کشتار دام مولد از یک‌سو و تامین گوشت کافی از سوی دیگر باشد.

این دانشیار موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور افزود: اگر رسانه ها بر این موضوعات تمرکز کنند ،  عادات اجتماعی مثبت شکل گرفته و کسب و کارهای مربوط نیز رونق می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =