دانشکده کسب و کار اثر« رابرت کیوساکی» کتابی که نویسنده آن به دلیل اینکه خود اهل کسب وکار است توانایی آموزش این دانش را نیز دارد.

دانشکده‌ کسب‌وکار؛ انقلابی برای دستیابی به ثروت

به گزارش کارآفرین نیوز، بی‌تردید یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب‌وکار مطالعه کتب این حوزه است. مطالعه کتب در حوزه موفقیت و کسب‌وکار سبب می‌شود که بسترهای ذهنی افراد گسترش یابد و درعین‌حال فردی که مسیر کسب‌وکار گام برداشته است آزادانه فکر کرده و آرامش را در کار خود احساس کند.

با مطالعه بدون پرداخت هزینه بالا، تجربیات بزرگ‌ترین کارآفرینان و نویسندگان نصیب افراد می‌شود. کنترل استرس‌ها و کسب آرامش، تقویت حافظه و قدرت ذهن، تقویت مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌افزایی، افزایش خلاقیت و ... همه از ثمرات مطالعه بوده است.

از طرفی اهمیت یادگیری بر کسی پوشیده نیست در واقع خواندن کتاب و یادگیری مطالب جدید تأثیر فراوانی در زندگی افراد دارد. نگاهی به زندگی افراد موفق نیز حکایت از این دارد که این اشخاص همواره بخشی از زندگی خود را به مطالعه اختصاص داده اند.

بیل گیتس (مالک مایکروسافت) هفته‌ای یک کتاب می‌خواند و مارک زاکربرگ (مالک فیس‌بوک) خود را ملزم می‌داند هر دو هفته یک‌بار کتابی را به اتمام برساند. واران بافت (مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی و ششمین فرد ثروتمند جهان) هشتاد درصد از زمان روزانه خود را مشغول مطالعه است و مارک کوبان (مدیر شرکت HDNET و سرمایه‌گذار حوزه کسب‌وکار) حداقل روزی سه ساعت مطالعه می‌کند. با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت همه‌ی ما به‌خصوص کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار باید به عادت‌های روزانه خود، مطالعه کردن را اضافه کنند.

اگر به فکر این بوده که کسب‌وکار و تجارتی را برای خود راه‌اندازی کند ، باید توصیه‌هایی را مدنظر داشته باشید و بدون آن شما قادر نخواهید بود بدون راهنمای پیش روید.

در سلسله گزارشات «نگاهی به آثار مکتوب کارآفرینی و موفقیت» به معرفی کتب حوزه کسب‌وکار و موفقیت خواهیم پرداخت تا راهنمایی برای افرادی باشد که قصد دارند کسب‌وکار خود را آغاز کنند و یا گسترش دهند.

دانشکده کسب‌وکار، اثر رابرت کیوساکی

کتاب دانشکده کسب‌وکار توسط رابرت کیوساکی نوشته و در ایران توسط نویسندگان مختلفی ترجمه شده است. این اثر به معضلات و بخش‌های مختلف بازاریابی شبکه‌ای پرداخته و مخاطب را کمک خواهد کرد تا با زمینه‌های ذهنی درست مسیر شغلی خود را پیش ببرد.

نویسنده کتاب که شهرت باورنکردنی در حوزه کسب‌وکار دارد یک سرمایه‌گذار، سخنران و نویسنده موفق بوده که آثار متعددی در حوزه تجارت و کسب‌وکار منتشر کرده است که شاید کتاب پدر پول‌دار، پدر بی‌پول را بتوان مشهورترین کتاب وی عنوان کرد.

کیوساکی در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یکی از ۲۵ نویسنده برتر دنیا معرفی شد. کتاب‌های او به ۵۱ زبان مختلف دنیا ترجمه شد و امروزه در ۱۰۹ کشور جهان در دسترس است.

دانشکده‌ کسب‌وکار؛ انقلابی برای دستیابی به ثروت

در ادامه بخشی از این کتاب را مرور خواهیم کرد:

افراد زیادی در دنیا هستند که رؤیای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارند ولی به دلیل ترس و بهانه‌ها و قبول نکردن مسئولیت‌ها، از این کار سرباز می‌زنند. این بهانه‌ها به‌مانند سرعت‌گیر عمل می‌کنند. باید علایق خود را برای راه‌اندازی کسب‌وکار مرور کنید و راه حلی برای کنار زدن افکار منفی، بیابید.

تقریباً تمامی افراد برای شروع کسب‌وکار خود هدف دارند، اما بهتر است برای پیشبرد اهداف خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. یک ایده کسب‌وکار خوب جزئیات کاملی داشته و یک نقشه راه دقیق برای آن ترسیم شده است. باید ابتدا اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید راه رسیدن به آنها نیز، مشخص کنید.

برای راه‌اندازی کسب‌وکار به ابزار و فضای کاری نیاز دارید. البته ممکن است شما مشاغلی را انتخاب کنید که از تکنولوژی‌های روز مانند اینترنت بهره ببرند و نیاز به دفتر کار نداشته باشند، اما در صورتی‌که مکانی برای انجام کار نیاز دارید باید آنها ساماندهی کنید.

صحبت‌کردن در خصوص کسب‌وکار شخصی با دیگران این امکان را به شما می‌دهد که تجارب بیشتری به دست آورید. حتی ممکن است مشتریان جدیدی را بیابید که در آینده به شما روی آورند. برای رشد کسب‌وکار به تعامل با دیگران نیاز دارید، حتی اگر به‌صورت مستقیم از آن بهره نبرید حداقل شغل خود را به دیگران معرفی کرده‌اید.

دانشکده‌ کسب‌وکار؛ انقلابی برای دستیابی به ثروت

از آنجایی که این کتاب  جزو کتاب‌های بازاریابی و فروش و کتاب‌های کارآفرینی است تاکید بر کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای دارد. در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

به عقیده‌ی من، این روش جدید کسب‌وکار یعنی کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای یک انقلاب است، زیرا اکنون برای اولین‌بار در تاریخ، بهره‌مندی از ثروت برای همه امکان‌پذیر شده است، اگرچه تابه‌حال مختص اندکی از افراد خوش‌شانس بود. البته من از برخی سودجویی‌های افراد حریص و کلاهبردار در این کسب‌وکار مطلعم که خواستند در یک‌چشم برهم زدن پول کلانی به جیب بزنند. باز هم اگر شما به عقب برگردید و نگاهی به این روش کسب‌وکار بیندازید، خواهید دید که یک سیستم کاملاً معتبر اجتماعی برای بهره‌مندی از ثروت است.

کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای برای افراد حریص زیاد مناسب نیست. به واسطه‌ی نوع طراحی، می‌توان گفت که بی‌عیب‌ترین نوع کسب‌وکار برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند به دیگران خیر برسانند. اگر بخواهم به بیان ساده‌تر بگویم، تنها شیوه‌ای که یک کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای بر پایه آن کار می‌کند، کمک به پول‌دار شدن دیگران هم‌زمان با پول‌دار شدن خودشان است. به نظرم، یک پدیده انقلابی است به همان اندازه که توماس ادیسون و هنری فورد در زمان خودشان انقلابی عمل کردند.

قبل از پایان، می‌دانم که بیشتر مردم گشاده‌دست هستند. از طرفی هم من آزمندی را محکوم نمی‌کنم، چون کمی آزمندی و خودپسندی طبق قواعد سلامت روان برای انسان لازم است. اما وقتی بیش از اندازه شد، باعث اعتراض دیگران می‌شود و اغلب همه سر را به نشانه‌ی تنفر تکان می‌دهند. از آنجایی‌که بیشتر مردم بخشنده هستند و دوست دارند به همنوعان خود کمک کنند،  سیستم کسب‌وکار، این امکان را برای مردم فراهم می‌کند تا به افراد بیشتری کمک کنند. اما خالی‌ از لطف نیست اگر به این مورد هم اشاره کنیم که کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای برای همه مناسب نیست، اگر شما فردی هستید که واقعاً قصد کمک به دیگران را دارید تا به اهداف مالی‌شان برسند، بدانید که این سیستم ارزش وقت‌گذاشتن را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =