کتاب «تفاوت، چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟» اثر برنادت جیوا، به تفکر مبتنی بر تفاوت در مهندسی برند پرداخته و این دیدگاه را به مشاهده، واقعیت، تشخیص فرصت‌ها و در نهایت دست به کار شدن بر مبنای آن وابسته دانسته است.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

به گزارش کارآفرین نیوز، بی‌تردید یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب‌وکار مطالعه کتب حوزه کارآفرینی است. مطالعه کتب در حوزه موفقیت و کسب‌وکار سبب می‌شود که بسترهای ذهنی افراد گسترش یابد و درعین‌حال فردی که در مسیر کسب‌وکار گام برداشته است آزادانه فکر کرده و آرامش را در کار خود احساس کند.

با مطالعه بدون پرداخت هزینه بالا، تجربیات بزرگ‌ترین کارآفرینان و نویسندگان نصیب افراد می‌شود. کنترل استرس‌ها و کسب آرامش، تقویت حافظه و قدرت ذهن، تقویت مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌افزایی، افزایش خلاقیت و ... همه از ثمرات مطالعه است.

از طرفی اهمیت یادگیری بر کسی پوشیده نیست در واقع خواندن کتاب و یادگیری مطالب جدید تأثیر فراوانی در زندگی افراد دارد. نگاهی به زندگی افراد موفق نیز حکایت از این دارد که آنها همواره بخشی از زندگی خود را مشغول مطالعه بوده‌اند.

بیل گیتس (مالک مایکروسافت) هفته‌ای یک کتاب می‌خواند و مارک زاکربرگ (مالک فیس‌بوک) خود را ملزم می‌داند هر دو هفته یکبار کتابی را به اتمام برساند. وارن بافت (مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی و ششمین فرد ثروتمند جهان) هشتاد درصد از زمان روزانه خود را مشغول مطالعه است و مارک کوبان (مدیر شرکت HDNET و سرمایه‌گذار حوزه کسب‌وکار) حداقل روزی سه ساعت مطالعه می‌کند. با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت همه‌ی ما به‌خصوص کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار باید به عادت‌های روزانه خود، مطالعه کردن را اضافه کنیم.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

اگر به فکر این بوده که کسب‌وکار و تجارتی را برای خود راه‌اندازی نمایید، حتماً باید توصیه‌هایی را مدنظر داشته باشید. در این زمینه شما قادر نخواهید بود بدون راهنمایی پیش روید. به همین علت در سلسله گزارشات «نگاهی به آثار مکتوب کارآفرینی و موفقیت» به معرفی کتاب های موفقیت، کتاب های کارآفرینی و کتاب های حوزه کسب‌وکار خواهیم پرداخت تا راهنمایی برای افرادی باشد که قصد دارند کسب‌وکار خود را آغاز کرده و یا آن را گسترش دهند.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند اثر برنادت جیوا

کتاب «تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟» توسط برنادت جیوا نوشته و در ایران نیز ترجمه شده است.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

نویسنده، این کتاب، تفکر مبتنی بر تفاوت را چیزی فراتر از خلاقیت عنوان کرده و اعلام می‌کند که باید آموخت چگونه جزئیات و نکات پراکنده و به‌ظاهر بی‌ربط را دیده و پیش از دست‌به‌کار شدن، الگوی درهم‌تنیده آن را شناسایی کرد.

 جیوا، یکی از پیشگامان در زمینه برندها و تارنمای او نیز به‌عنوان یکی از بهترین وبلاگ‌های تجاری استرالیا شناخته می‌شود. همچنین او یکی از ۱۰۰ کارشناس ارشد در حوزه برندینگ و بازاریابی در توییتر شناخته می‌شود. برنادت به کسب‌وکارها و کارآفرینان در حوزه بازاریابی مشاوره می‌دهد. از وی کتب متعددی تألیف شده است که از میان آنها «کلوچه خوشبختی» و «بازاریابی داستان عشق» به فارسی ترجمه شده است.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

 جیوا در کتاب‌های خود نشان می‌دهد که چگونه باید افراد با رقبای خود متفاوت باشند و ارزش خود را به مشتریان ثابت کنند. نوشته‌های او، از کتاب‌های پرفروش آمازون محسوب می‌شود و بسیاری او را «استاد داستان‌سازی برندی» جهان لقب داده‌اند.

در ادامه بخشی از کتاب را مرور خواهیم کرد:

برندها یک محصول یا یک پدیده صرفاً فیزیکی نیستند بلکه مجموعه از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و دارایی‌های ملموس و غیرملموس هستند که در طول زمان تکامل پیدا می‌کنند. شاید به همین خاطر باشد که برخی از برندها، نسبت به مابقی آنها، دلنشین‌تر هستند.

مفهوم برند امروزه دیگر به کالا و خدمات فیزیکی خلاصه نمی‌شود. بلکه کامیابی در دنیای امروز از آن کسانی خواهد بود که خودشان را در قالب یک برند ممتاز عرضه کنند.

نویسنده در ادامه می‌گوید: یک برند شخصی باید قادر باشد مخاطب را اقناع کند. همچنین بااصالت و پایدار باشد و در نهایت شناخته شده و مقبول باشد، اما چه‌کارهایی باید صورت گیرد که برند شخصی در بردارنده این ویژگی‌ها باشد؟

برنادت در ادامه به ارائه راهکارهایی در این‌خصوص پرداخته است.

تفاوت؛ چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

نوع دیدگاه خود را نسبت به حرفه و شغل تغییر دهید. خود را نه به‌عنوان کارمند بلکه به‌عنوان دارایی در نظر بگیرید. عناوین و سمت‌های شغلی را از یاد ببرید. از خود بپرسید که چه‌کارهای ارزش‌آفرینی انجام می‌دهید. خودتان را با این پرسش مواجه کنید که چه چیزهایی مایه مباهات و افتخار می‌شود؟

عوامل وفاداری خود را ارزیابی مجدد کنید. ابتدا به خود وفادار باشید و بعد به تیم یا شغل، مشتریان و سازمان خود وفادار باشید. وفاداری به خود مقدمه وفاداری و تعهد در مسیر شغلی است و جایگاه فرد در مختصات برند ارتقا می‌دهد.

شبکه بازاریابی خود را ایجاد و آن را مدیریت کنید. بازرگانی فرایند مقطعی نبوده بلکه روند مستمر و مادام‌العمر است. دوستان، همکاران، مشتریان و مراجعین ما می‌توانند یک ابزار بازاریابی برای برند باشند. آنچه درباره شما گفته می‌شود، نشان‌دهنده ارزش برند شما است.

معماری اقناع و اثرگذاری را بیاموزید. هوشمندانه از توانایی‌های شخصی و نیز جایگاه و نقش خود، در جهت اثرگذاری بر دیگران استفاده کنید. در غیر این صورت به‌عنوان فردی قابل‌اعتماد و ارزشمند در ذهن دیگران نخواهید بود. برندهای شخصی معتبر از قدرت نفوذ برخوردار بوده و کلام آنها برش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =