به گزارش کارآفرین نیوز، در طول تاریخ بشر همواره افرادی بودهاند که ایدههای فوقالعاده در ذهن خود داشتهاند، با اینوجود فقط تعداد اندکی از این افراد با پشتکار، انگیزه و اعتمادبهنفس خود توانستهاند، ایدههای خود را محقق ساخته و به موفقیت بزرگی دست یابند.
در سلسله گزارشات «موفقترین زنان کارآفرین جهان» از بانوانی خواهیم گفت که با گامهای کوچک مسیر زندگی خود را آغاز کردهاند و سپس با اراده قوی در مسیر موفقیت گام برداشتند. کارهای بزرگی که در خبرگزاریهای متعدد منعکس و اصول حرفهای زندگی و مدیریت آنها سرفصل دورههای آموزشی گردید. کارآفرینانی که الگویی برای همه مردم بهخصوص بانوان جهان شدند.
سارا بلیکلی در سال ۱۹۷۱ در فلوریدا متولد شد. از آنجاییکه پدر او وکیل دادگستری بود، او در ابتدا قصد داشت وکیل شود اما پس از کسب نمره بسیار پایین در آزمون پذیرش دانشکده حقوق، در خصوص آینده شغلی خود تجدیدنظر کرد. او پس از آن در دانشگاه فلوریدا با مدرک ارتباطات فارغالتحصیل شد.
سارا ابتدا در شرکت Disney اورلاندو فلوریدا به مدت سه ماه مشغول به فعالیت بود. ازآنجاییکه مادر او هنرمند بود، سارا بلیکلی در این مدت گهگاه بهعنوان کمدین استندآپ اجرا میکرد.
او پس از این مدت شغلی را در شرکت Danka در حوزه فروش دستگاههای فکس و کپی ، پذیرفت. بلیکلی باید بهصورت خانهبهخانه این دستگاهها را به فروش میرساند. عملکرد عالی او در فروش سبب شد که در سن ۲۵ سالگی بهعنوان مربی فروش ملی ارتقا یابد.
بلیکلی بهمنظور فروش مجبور بود در گرمای فلوریدا از لباسهای خاصی استفاده کند که باب میل او نبود. در ۲۷ سالگی درحالیکه هنوز در شرکت Danka مشغول به فعالیت بود، به جورجیا نقلمکان کرد.
در این مدت او بیش از ۵۰۰۰ دلار پسانداز کرد. سارا بلیکلی این پسانداز را صرف تحقق و توسعه ایده جورابهای زنانه خود کرد.
او بهمنظور ارائه ایده خود به کارولینای شمالی، محل احداث کارخانه جوراب رفت. با اینوجود شرکتها علاقهمند به ایده او نبودند و وی تنها پس از دو هفته حضور در کارولینای شمالی، مجبور شد آنجا را ترک کند.
او سپس ایده خود را با یک اپراتور در میان گذاشت و این لحظه بهعنوان آغاز فعالیت او در حوزه کارآفرینی بود. او پس از این اتفاق ایده خود را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرد.
در واقع ایده برند spanx در سال ۲۰۰۰ در ذهن بلیکلی ایجاد شد و آن بهاینعلت بود که او از ایجاد خطوط لباس، بر روی لباسها تنفر داشت. یک سال طول کشید تا او توانست نخستین نمونه از جورابشلواریهای مدنظر خود را تولید کند.
بلیکلی در ابتدا در آپارتمان خود، تمام جنبههای کسبوکار، از جمله بازاریابی، تدارکات و موقعیتیابی محصول را خود اداره میکرد. او با دوستان و آشنایان خود تماس میگرفت و از آنها درخواست میکرد که محصولات وی را در فروشگاههای منتخب خریداری کنند. یکی از اقدامات خاص او این بود که بستهبندی قرمز را برای محصولاتش در نظر گرفت. این در حالی بود که تا آن زمان بستهبندیها فقط به رنگ بژ، سفید و یا خاکستری بودند که همین امر سبب شد محصولات وی متمایز از دیگر برندها شود.
او در تحقیقات خود دریافت که نامهای ساختنی، بیشتر بر روی ذهن مشتریان اثر میگذارند و به همین دلیل برند خود را Spanx انتخاب کرد.
او در اینخصوص میگوید: کلمه 'Spanx' خندهدار بود. باعث خنده مردم شد. هیچ فردی آن را فراموش نکرده است.
فروش spanx تحت مدیریت وی، در سال اول ۴ میلیون دلار آمریکا و در سال دوم ۱۰ میلیون دلار شد.
اقدامات بلیکلی و فروش فوقالعاده این برند سبب شد، در سال ۲۰۱۲ بلیکلی بهعنوان جوانترین زن میلیاردر خودساخته از سوی مجله فوربس انتخاب شود. او همچنین از سوی همین مجله بهعنوان نود و سومین زن قدرتمند جهان معرفی شد.
از طرفی او در سال ۲۰۲۱ از سوی مجله Forbes عنوان سی و نهمین زن خودساخته آمریکا معرفی شد.
همچنین مجله Time وی را به عنوان یکی از چهره های برتر تأثیرگذار معرفی کرده است.
عمده تولیدات Spanx جوراب، شلوار و لباسهای بانوان بوده است با اینوجود او از سال ۲۰۱۰ تولید پوشاک مردانه را نیز در دستور کار این شرکت قرار داد.
بلیکلی علاوه بر حوزه کارآفرینی در امور خیریه و نیکوکاری نیز حضور مداوم دارد. در سال ۲۰۰۶، بلیکلی بنیاد سارا بلیکلی را برای کمک به زنان از طریق آموزش و آموزش کارآفرینی راهاندازی کرد. بنیاد او از زمان راهاندازی، بورسیههایی را برای زنان جوان در آفریقای جنوبی تأمین کرده است.
همچنین در سال ۲۰۲۰ وی متعهد شد ۵ میلیون دلار برای حمایت از مشاغل کوچک تحت مدیریت زنان تخصیص دهد.
بلیکلی در سال ۲۰۰۸ با Jesse Itzler ازدواج کرد. آنها چهار فرزند دارند و در کنفرانسها و رویدادها در خصوص تجارت و شیوه زندگی صحبت میکنند.
اکنون بلیکلی با ثروت خالص حدود یک میلیارد دلار یکی از موفقترین کارآفرینان جهان شناخته میشود. همچنین در حال حاضر شرکت spanx دارای ۷۵۰ کارمند بوده و درآمد این شرکت نیز بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سال است.
درس های طلایی از سارا بلیکلی
ما وقت زندگی لوکسی نداریم، بهخاطر نحوه زندگی خود هزینه بیشتری میکنیم اما مهمترین مسئله این است که در کنار خانواده و دوستان خود باشیم.
همه چیز در جامعه ما بسیار هدفمند است.
ذهن خود را آزاد کنید، هنگامی که ذهن خود را محدود نکنید، به همه چیز از زاویههای مختلف نگاه خواهید کرد
متفاوت باشید و در این باره وسواس بخرج دهید.
اجازه ندهید شکست شما را بترساند.
شکست به نتیجه وابسته نیست، بلکه به تلاش نکردن وابسته است.
پشتکار کلید شروع یک کسبوکار موفق است.
نظر شما