به گزارش کارآفرین نیوز، سایت Verge خبر داد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قصد دارد در کنفرانس سالانه کانکت این شرکت که ۲۸ اکتبر (مهر _آبان) برگزار میشود، درباره تغییر نام صحبت کند اما این برنامه ممکن است زودتر اعلام شود. فیسبوک در واکنش به این خبر اعلام کرد درباره شایعات اظهارنظر نمیکند.
این خبر در شرایطی اعلام میشود که فیسبوک با تفحص فزاینده دولت آمریکا در خصوص شیوههای کسبوکارش روبرو شده است. نمایندگان هر دو حزب این شرکت را به ستوه آوردهاند که حاکی از خشم فزاینده در کنگره نسبت به فیسبوک است.
تغییر برند، اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیسبوک را یکی از محصولات بسیار در کنار اینستاگرام، واتساپ و آکیلیوس میسازد که تحت کنترل این شرکت مادر قرار دارند.
تغییر برند با هدف توسعه خدمات، برای شرکت های "سیلیکون ولی" غیرمتداول نیست. گوگل، آلفابت را به عنوان یک شرکت هلدینگ در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد تا فراتر از کسبوکار جستوجو و تبلیغات توسعه پیدا کرده و بر کسبوکارهای دیگری از واحد خودروی خودران و فناوری سلامت تا فراهمکردن خدمات اینترنت در مناطق دوردست نظارت کند.
اقدام برای تغییر برند همچنین منعکسکننده تمرکز فیسبوک به ساخت متاورس است؛ دنیای آنلاینی که در آن افراد میتوانند از دستگاههای مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند.
فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری سنگینی کرده و قصد دارد حدود سه میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاه ها و اپلکیشن های متعدد وصل کنند. این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، قصد دارد ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده ایجاد کند.
زاکربرگ از ژوئیه (تیر _ مرداد) درباره متاورس صحبت کرده است. این کلمه که نخستینبار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی بکار برده شد، توسط شرکتهای فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است.
بر اساس گزارش رویترز، سایت Verge اعلام کرده که نام احتمالی ممکن است با Horizon ارتباط داشته باشد. فیسبوک اخیراً پلتفرم بازی واقعیت مجازی در دست توسعه خود را از Horizon به Horizon World تغییر نام داد.
نظر شما