والمارت و گتیک امیدوارند با همکاری مشترک، کامیون‌های بدون راننده بیشتری به سیستم تحویل کالا مشتریان بیفزایند.

سیستم قطب و اقمار والمارت و کامیون‌های بدون راننده

به گزارش سی ان بی سی، والمارت و استارتاپ گتیک (Gatik) از آگوست (مرداد) دو دستگاه کامیون باربری مسقف بدون راننده را به ناوگان حمل و نقل والمارت افزوده اند که که روزانه در ۱۲ ساعت حدود ۷ مایل طی مسیر می کند.

گتوم نارنگ؛ مدیرعامل گتیک در گفتگو با سی ان بی سی می گوید: حمل و نقل بدون راننده، مدینه فاضله حوزه فناوری حمل و نقل است.

گتوم این استارتاپ را در سال ۲۰۱۷ در سیلیکون ولی تاسیس کرد و به سرعت، نام این استارتاپ بر سر زبان ها افتاد. والمارت نیز بزرگترین شرکت خرده فروشی دنیاست که در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون تاسیس شد که سال ها در صدر لیست پُر درآمد ترین شرکت ها قرار داشته است.

والمارت، هدف از راه اندازی سیستم حمل و نقل بدون راننده را افزایش ظرفیت، ‌استفاده بهینه از زمان و کاهش ناکارآمدی ها اعلام کرده است. این دو کامیون، سفارشات آنلاین را میان دارک استورهای والمارت و فروشگاه مرکزی در بنتونویل جابجا می کند. دفتر و فروشگاه مرکزی والمارت در شهر بنتونویل در ایالت آرکانزاس واقع است.

این طرح پس از اخذ مجوز فعالیت از کمیسیون ایالتی بزرگراه های آرکانزاس در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) آغاز شده است.

تام وارد (Tom Ward)؛ قائم مقام شرکت والمارت در گفتگو با سی ان بی سی می گوید: از همکاری با گتیک بسیار خرسند و هیجان زده ایم. این همکاری ما را به اولین شرکت مجهز به ناوگان باربری بدون راننده بدل ساخته است. این کامیون ها راه حلی ایمن برای انتقال مطمئن و کارآمد کالا در مسیرهای تکراری و تعیین شده بین فروشگاه ها یا دارک استورهای والمارت یا مشتری های ثابت هستند.

سیستم قطب و اقمار والمارت و کامیون‌های بدون راننده

گتیک نیز اعلام کرد: اعتماد والمارت به گتیک و آغاز همکاری، انگیزه بسیار خوبی برای گتیک است. اعتماد والمارت اعتبار بزرگی به تکنولوژی، رویکرد و روند پیشرفت گتیک می بخشد.

والمارت؛ بزرگترین فروشنده خواربار در دنیاست که نحوه کسب و کار خود را به سیستم هاب و اسپوک (H & S) یا قطب و اقمار تغییر داده تا بتواند سریعتر و ایمن تر، خواروبار را به مشتریان دائمی تحویل بدهد.

قطب و اقمار؛ یک استراتژی حمل و نقل است که با مرکزیت یک فروشگاه، خودروها در محدوده تعیین شده، کالاها را به دست مشتریان ثابت یا سایر دارک استورها می رسانند.

والمارت اعلام کرد: این الگوی حمل و نقل، آزادی عمل بیشتری به مسئولین دارک استورها می دهد تا بتوانند سطح عملکرد خود را در سایر بخش ها بالا ببرند. همچنین در صورت موفقیت طرح و گسترش آن، مشکل کمبود نیروی کار و افزایش هزینه ها تا حدودی برطرف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =