استارت آپ‌ها در سال‌های اخیر به بخش مهمی از چرخه اقتصاد کشور تبدیل شده‌ و کسب و کارهای اینترنتی این روزها به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا در بین مردم جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند.

رشد جایگاه استارتاپ‌ها در خدمات رسانی به مردم

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، چند سالی است در کشور استارتاپ‌های زیادی در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند؛ نیروهای جوانی که دور هم جمع شده‌اند و از ظرفیت‌های فکری خود برای تجاری سازی ایده‌ها استفاده می‌کنند.

استارتاپ‌ها برای رشد و توسعه نیازمند منابع جدید هستند و بانک‌ها منابع کافی برای گسترش کسب و کار این شرکت‌ها را ندارند، پس بهترین گزینه برای تامین مالی، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

بر همین اساس، مردادماه پارسال فرهاد دژپسند وزیر وقت اقتصاد و دارایی، خبر ورود ۵ استارتاپ به بازار سرمایه را تا پایان سال اعلام کرد؛ اتفاقی که به سرانجام نرسید.

بعد از گذشت یک سال این روزها تنها یک استارتاپ در مرحله درج نماد در فرابورس قرار گرفته و مابقی هنوز در ابتدای راه باقی مانده اند.

عرضه سهام شرکت‌های اینترنتی در بازار سرمایه، تاثیر متقابل هم روی ارزش شرکت و هم در بازار سرمایه دارد و باعث ورود نقدینگی به بازار سرمایه می‌شود.

یکی از موانع ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه، نبود ساز و کار مشخص برای ورود این کسب و کارها به بازار سرمایه بود که معاون پذیرش فرابورس از نهایی شدن ضوابط ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه می‌گوید.

حجت اسماعیلی می‌گوید: سازوکار ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه فراهم شده و استارتاپ‌ها می‌توانند مدارک خود را برای ورود به بازار سرمایه ارسال کنند.

این روزها طرفداران زیادی برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها وجود دارند و ورود به بازار سرمایه می‌تواند باعث تنوع بازار سرمایه و رشد این شرکت‌ها شود.

حضور در بازار سرمایه یکی از راه‌های مهم تامین مالی استارتاپ‌هاست که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی باعث جذب بیشتر نخبگان به سمت فعالیت‌های این چنینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =