تویوتا موتورز به عنوان پیشتاز صنعت خودروسازی، بار دیگر با خروج تدریجی تحقیقات خود از مسیر تولید خودروهای الکتریکی و آزمایش خودروهای هیدروژنی، تمایز خود را از سایر رقبا حفظ می‌کند.

خودروی هیدروژنی؛ وجه تمایز تویوتا موتورز از رقبا

در حالی که خودروسازان دنیا در مسیر تولید خودروهای الکتریکی گام بر می دارند، تویوتا با کمی تغییر مسیر، تمرکز اصلی خود را به تولید خودروهای هیدروژنی معطوف می دارد. کربن خنثی فقط یک گزینه ندارد، بلکه گزینه های بسیاری برای تحقق آن وجود دارد.

تویوتا پیش تر اعلام کرده بود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، پانزده مدل خودروی الکتریکی تولید کرده و در دهه جاری بیش از ۱۳.۵ میلیارد دلار برای تحقیق و تولید باتری خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری و هزینه خواهد کرد.

این روزها که اغلب خودروسازان مطرح دنیا به سمت تولید خودروی الکتریکی گام بر می دارند، بار دیگر تویوتا از تست آزمایشی خودروی هیدروژنی خود خبر داد.

همزمان با برگزاری نشست های گلاسکو (COP۲۶)، مدیرعامل تویوتا موتورز این روزها در ژاپن، خودروی آزمایشی هیدروژنی تویوتا را آزمایش می کند که معتقد است میلیون ها شغل در صنعت خودرو را حفظ خواهد کرد.

آکیو تویودا؛ مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروسازی جهان در پیست آزمایشی بین المللی اکویاما در غرب ژاپن، شاهد مراحل تست آزمایشی خودروی کوچک هیدروژنی یاریس بود.

موتور این خودرو که بر اساس موتور تویوتا کرولا طراحی شده است، قابلیت احتراق داخلی دارد که به کاهش تولید و انتشار کربن در هوا کمک شایانی می کند.

تویودا می گوید: عامل خطر، کربن است نه احتراق داخلی موتور. برای کاهش انتشار کربن فقط نباید بر یک تکنولوژی متمرکز شویم، بلکه باید به دنبال دستیابی به روش ها و راه حل های مختلف برای کاهش انتشار باشیم.

در اجلاس گلاسگو، شش خودروساز مطرح دنیا از جمله جنرال موتورز، فورد، ولوو و دایملر (مرسدس بنز) بیانیه ای امضا کردند که تا سال ۲۰۴۰ تولید خودروهای فسیلی را متوقف کنند.

تویوتا اعلام کرد به این گروه ملحق نخواهد شد زیرا دنیا تا سال ۲۰۴۰ به اندازه کافی آماده پذیرش و استفاده ۱۰۰ درصدی از خودروهای الکتریکی نخواهد بود. دیگر مخالف بزرگ این طرح، فولکس واگن بود. عدم پیوستن تویوتا به این طرح، توجهات به خودروی هیدروژنی تشدید کرد.

خودروی هیدروژنی؛ وجه تمایز تویوتا موتورز از رقبا

شیگرو هایاکاوا؛ نایب رییس تویوتا اعلام کرد: دنیا باید ما را به عنوان شرکت دوستدار فرایند کربن خنثی بشناسد نه فقط سازنده خودروهای الکتریکی.

تویوتا علاوه بر ایجاد زیرساخت های سوختگیری هیدروژنی، باید خودروهای هیدورژنی را از نظر قیمت به سطح قابل رقابت با خودروهای فسیلی و الکتریکی برساند.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه تجاری خودرروی هیدورژنی اعلام نشده است.

پیش تر شرکت خودرو سازی بی ام و نیز اعلام کرده بود تا سال ۲۰۲۲، خودروی هیدروژنی این شرکت روانه جاده های آزمایشی خواهند شد، اما شرکت ژاپنی توانست بار دیگر از رقبا پیشی بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =