دور تازه اکتشافات سازمان نظارت بر بازار چین، غول‌های تجاری پنهانکار را نقره داغ کرد.

نقره‌داغ شدن غول‌های تجارت اینترنتی در چین

سازمان نظارت بر بازار چین اعلام کرد: شرکت هایی مانند علی بابا (Alibaba)، بایدو (Baidu) و جی دی (JD.com) به دلیل مخفی سازی اطلاعات ۴۳ معامله که به سال ۲۰۱۲ و پس از آن برمی گردد و به دلیل نقض قوانین ضد انحصار تجاری، جریمه خواهند شد. این سازمان به منظور جلوگیری از انحصار، شرکت های تجارت اینترنتی چین را به ثبت اطلاعات معاملات مکلف کرده است.

نقره‌داغ شدن غول‌های تجارت اینترنتی در چین

به گزارش آسیا فایننشال، شرکت هایی که از قوانین ضد انحصار مصوب سال ۲۰۰۸ در چین تخطی کنند، ۵۰۰ هزار یوان (معادل ۷۸ هزار دلار) جریمه خواهند شد. علی بابا، بایدو، جی دی دات کام و جیلی به این بیانیه سازمان نظارت بر بازار چین واکنشی نشان نداده اند.

چین اخیرا" با هدف کاهش ریسک سوء استفاده از قدرت بازار غول های تجاری برای ممانعت از گسترش سایر رقبا، عدم سوء استفاده از اطلاعات مصرف کنندگان و جلوگیری از نقض حقوق مصرف کنندگان، سخت گیری ها را بر پلتفرم های اینترنتی تشدید کرده است. شرکت های تجاری بزرگ بر این باورند با اجرای قوانین جدید، رویکرد کسب و کار آزاد در چین تحت الشعاع قرار گرفته است.

نقره‌داغ شدن غول‌های تجارت اینترنتی در چین

اولین معامله کشف شده به سال ۲۰۱۲ بین بایدو و یکی از شرکای تجاری اش بر می گردد و آخرین معامله اعلام نشده که به تازگی آشکار شده نیز به قرارداد ساخت کارخانه خودروهای الکتریکی بین جیلی و بایدو برمی گردد.

دو معامله کشف شده دیگر که در سایت سازمان دولتی نظارت بر بازار اعلام شده عبارتند از قرارداد تجاری علی بابا (Alibaba) با AutoNavi؛ شرکت حمل و نقل و نقشه مسیر دیجیتال در سال ۲۰۱۴ و همچنین خرید ۴۴ درصد سهام شرکت Ele.me که علی بابا را به بزرگترین سهامدار این شرکت تهیه و تحویل غذا در چین بدل می سازد.

نقره‌داغ شدن غول‌های تجارت اینترنتی در چین

دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) نیز این سازمان با جریمه ۵۰۰ هزار یوانی علی بابا برای معامله علنی نشده دیگری، اولین بار این قانون را به اجرا در آورد. ناگفته پیداست که این ارقام جریمه در مقایسه با درآمد غول های تجاری، بسیار ناچیز محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =