با وجود کاهش شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در آمریکا، پیش‌بینی شده میزان معاملات مصنوعات طلا و جواهرات برای مصارف شخصی از مرز ۱۴۰ تُن در سال نیز فراتر رفته باشد.

پیش‌بینی عبور مصرف سالانه طلا در آمریکا از مرز ۱۴۰ تُن

با وجود رکود چشمگیر شاخص اعتماد مصرف کنندگان (CCI) پس از آوریل ۲۰۲۱، بازار طلا و جواهر در آمریکا همچنان با قوت و قدرت سابق برقرار است. شاخص اعتماد مصرف کننده؛ از مهم ترین معیارهای اقتصادی است که میزان خوش بینی مصرف کنندگان را نسبت به شرایط اقتصادی کشورشان نشان می دهد.

در واقع اگر فرد اطمینان داشته باشد درآمد فعلی وی با نرخ رشد ثابتی افزایش می یابد، با اطمینان خاطر بیشتری، برای کالاها و خدمات مورد نیاز خود هزینه خواهد کرد. وضعیت فعلی و چشم انداز وضعیت آتی اقتصاد هر کشور، دو عامل موثر در این زمینه است.

موسسه متالز (Metals Focus)؛ موسسه ای مستقل تحقیقاتی و مشاوره ای در زمینه فلزات گرانبها است که در لندن مستقر است.

پیش بینی می شود میزان معاملات مصنوعات طلا و جواهرات برای مصارف شخصی در آمریکا از مرز ۱۴۰ تُن در سال نیز فراتر رفته باشد که از افزایش بیش از ۱۰ درصدی در مقایسه با میزان پیش از پاندمی در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.

پیش‌بینی عبور مصرف سالانه طلا در آمریکا از مرز ۱۴۰ تُن

این موسسه تاکید کرده است اگر این روند ادامه داشته باشد، میزان معاملات بار دیگر به سطح پیش از سال ۲۰۱۰ خواهد رسید.

تحلیل ها و ارزیابی کارشناسان بازار طلا نشان می دهد که میزان هزینه کرد مصرف کنندگان آمریکایی با توجه به محدودیت های سفر و اخطارهای بهداشتی برای رفتن به رستوران ها، سینما و مراکز خرید کاهش یافته است. با این وجود، به نظر می رسد چشم انداز و پس زمینه اقتصاد کلان در حال تقویت است.

عامل موثر دیگر در افزایش میزان معاملات طلا، برگزاری جشن های عروسی است که از سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =