حمل و نقل عمومی در نیجریه به عنوان پُرجمعیت‌ترین کشور آفریفا یک تجارت پُرسود بود که با ورود استارت آپ Shuttlers، شیوه سنتی در حال فراموشی است.

Shuttlers؛ پلتفرم حمل و نقل نیجریه

به گزارش کارآفرین نیوز، میلیون‌ها نفر از جمعیت کشور نیجریه، از اتوبوس جهت رفت‌وآمد به محل کار و مقاصد خود، بهره می‌برند. بر همین اساس، استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل به دنبال دیجیتالی کردن بازار هستند. با این جود اکثر این استارت‌آپ‌ها توفیق چندانی نداشته‌اند.

Shuttlers یک شرکت «اشتراک برنامه ریزی شده اتوبوس با بهره از فناوری» است که به دنبال تغییر این رویه است.

Shuttlers؛ پلتفرم حمل و نقل نیجریه

این شرکت ۱.۶ میلیون دلار سرمایه اولیه به‌ منظور توسعه برنامه خود جذب کرده است.

Damilola Olokesusi این شرکت را در سال ۲۰۱۶ جهت رسیدگی به مسئله هزینه‌های حمل‌ونقل ناکارآمد کشور نیجریه ایجاد کرد. در واقع وی، با بهره‌گیری از پلتفرم اشتراک سرویس حمل‌ونقل، گزینه بهتری برای رفت‌وآمد کارمندان به شرکت‌ها ارائه داد.

Shuttlers؛ پلتفرم حمل و نقل نیجریه

به گفته Damilola Olokesusi آنچه باعث شکل گیری این ایده شد به زندگی او در خارج از نیجریه مربوط است. وی در این خصوص گفت: در سال ۲۰۱۴ کشور را ترک کردم و معنای زندگی در شهری با حمل‌ونقل هوشمند را تجربه کردم. زمانی که به نیجریه بازگشتم، دیگر نمی‌خواستم از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنم.

در ابتدا این شرکت اپلیکیشن موبایلی نداشت و از مدل آنلاین غیرمتعارف با استفاده ایمیل و واتس‌اَپ برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کرد.

پس از انجام اصلاحات، از سال ۲۰۱۹، مسافران می‌توانند در یکی از اتوبوس‌هایی که در مسیر از پیش تعیین شده در حال حرکت هستند، صندلی رزرو کنند.

Shuttlers؛ پلتفرم حمل و نقل نیجریه

به گفته مدیران این شرکت، مسافران هنگام استفاده از خدمات، بدون افزایش قیمت در ساعت‌های با حجم ترافیک بالا، ۸۰ درصد هزینه کمتری نسبت به روش‌های مرسوم پرداخت می‌کنند.

ردیابی آنلاین اتوبوس، مسیریابی بهینه بر اساس ترافیک و پرداخت دیجیتال از ویژگی‌های این سرویس است. عجیب اینجاست Damilola Olokesusi برای راه اندازی شرکت، ۶ هزار دلار از دوستان و خانواده خود دریافت کرده بود و در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار کاربر در اپلیکیشن خود دارد.

Shuttlers؛ پلتفرم حمل و نقل نیجریه

همچنین بیش از ۱۰۰ اتوبوس در پلتفرم فعال بوده که در بیش از ۳۰ مسیر منطقه لاگوس را طی می‌کنند.

بر اساس اطلاعات این شرکت، از زمان تاسیس تا به امروز، بیش از دو میلیون سفر برای این پلتفرم ثبت شده است. همچنین روزانه ۶ هزار بلیط توسط این شرکت به فروش می‌رسد.

با بهره‌گیری از این عملکرد خود، Shuttlers با جذب سرمایه‌گذار، ۱.۶ میلیون دلاری به دنبال گسترش فعالیت خود در سراسر نیجریه و غنا است.

Shuttlers علاوه بر اینکه در حال‌توسعه استارت‌آپ خود است، اما دغدغه‌های زیست‌محیطی را نیز در نظر گرفته است. در واقع نظرسنجی صورت‌گرفته توسط این شرکت نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از مشتریان، خود دارای اتومبیل شخصی هستند.

مدیرعامل شرکت دراین‌خصوص گفت: هر باری که اتوبوس‌های ما در جاده‌ها حرکت می‌کنند، یعنی تعداد خودروهای موجود در جاده‌ها کمتر می‌شود. از طرفی ما در حال بهینه‌سازی مسیرها و کاهش آلاینده‌ها در جاده‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =