دوسالانه صنعت هوایی در دوبی نشان داد خریداران جت‌های شخصی باید زمان بیشتری در انتظار تحویل گرفتن جت خریداری شده باشند.

رونق تجارت جت شخصی در دوران پاندمی

به گزارش سی ان بی سی، آمار منتشره مرکز تحقیقات مشاوره ای جفریز (Jefferise) از افزایش حجم معاملات جت های شخصی در سال ۲۰۲۱ حکایت دارد.

تعداد زیاد درخواست های خرید جت شخصی، زمان انتظار بیشتری را برای خریداران رقم زده است. خرید و فروش جت های دست دوم در بازار، تا حدودی کم رونق شده و خریداران به دنبال خرید جت های نو هستند.

جان اشمیت؛ مدیر بخش صنایع هوایی و دفاعی در مرکز خدمات حرفه ای فناوری اکسنچر (Accenture) در حاشیه دوسالانه صنعت هوایی در دوبی در گفتگو با سی ان بی سی، اعلام کرد: در مقایسه با سال ۲۰۱۹، میزان درخواست خرید جت های شخصی، افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

وی می افزاید: شیوع کرونا موجب شد بسیاری از ثروتمندان، به خرید جت شخصی و انجام سفرهای خصوصی توجه و اقبال بیشتری نشان دهند.

بر اساس گزارش مورگان استنلی، از سال ۲۰۰۸ تا پیش از دوران پاندمی، تعداد پروازهای تجاری در آمریکا هر ساله ۴۰ درصد افزایش داشته است. در دوران پاندمی نیز تعداد پروازهای خصوصی در آمریکا تغییر چندانی نداشته است اما در اروپا رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش گلدمن ساکس، خریدارانی که برای اولین بار اقدام به خرید جت شخصی دست دوم می کنند بیش از ۳۰ درصد آمار کل بازار را تشکیل می دهند.

رونق تجارت جت شخصی در دوران پاندمی

تاثیر افزایش سفرهای هوایی با جت شخصی

البته بسیاری از دوستداران محیط زیست و سران شرکت کننده در اجلاس آب و هوایی گلاسگو (COP۲۶)، نسبت به افزایش خرید و فروش جت های شخصی انتقادهای شدیدی داشته اند. این منتقدین معتقدند افزایش سفرهای خصوصی با جت های شخصی موجب افزایش آلاینده های کربنی و نادیده گفتن تلاش ها برای پایداری محیط زیست است.

کمپین اروپایی "سفرهای گروهی و محیط زیست" اخیرا در گزارشی اعلام کرد، سفر با جت های شخصی، ۵ تا ۱۴ برابر بیشتر از پروازهای تجاری و گروهی موجب انتشار آلاینده ها در هوا می شود.

این گزارش همچنین تاکید می کند، هر سفر خصوصی با جت شخصی با مدت زمان و مسافت یکسان در مقایسه با سفر تجاری، دو تُن گاز دی اکسید کربن بیشتر تولید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =