کارآفرین جوان تهرانی، کسب و کار خود را از یک کارگاه کوچک آغاز کرد و در کمتر از ده سال توانست محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

گام‌های کوچک یک کارآفرین

به گزارش کارآفرین نیوز، با کسب‌ و کار در حوزه دکوراسیون داخلی توانسته است به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۲۰۰ نفر را مشغول به کار کند. وی در گفت‌وگو با کارآفرین نیوز، به تشریح کسب‌ و کار خود پرداخت.

این کارآفرین جوان، از دوران کودکی به حوزه دکوراسیون علاقه‌مند بود. وی در این‌ خصوص گفت: کار کردن و علاقه من در حوزه دکوراسیون و معماری داخلی از ساختن یک کنسول با شاسی آهنی برای خانه خود شروع شد.

ابراهیم نوبهاریان در خصوص ورود حرفه‌ای خود به این حوزه گفت: در میانه دهه ۹۰، با پیشنهاد پسرعموی خود که یک کارگاه کوچک آینه‌سازی داشت، به طور حرفه‌ای وارد این کسب‌ و کار شدم و در آن کارگاه لوازم دکوری منزل را تهیه و به بازار عرضه می‌کردم.

ابراهیم نوبهاریان

به گفته نوبهاریان، وی کار خود را با سرمایه ۱۰ میلیون‌ تومانی آغاز کرد. وی ادامه داد: در ابتدا تولیدات من، از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار نبود. در بین محصولات تولیدی، نمونه‌ای که دارای کیفیت قابل‌قبولی بود در ویترین مغازه‌ ای قرار گرفت، ولی این محصول و تولیدات مشابه در آن مغازه به فروش نرسید.

این کارآفرین جوان، با وجود عدم فروش محصولات تولیدی خود، ناامید نشد. وی گفت: برای افزایش فروش، صفحه فضای مجازی خود در اینستاگرام را راه‌اندازی کردم. هم‌زمان با جست‌وجو در اینترنت، محصولات دکوری قابل تولید توسط خود را در صفحه مجازی خود قرار دادم.

به گفته نوبهاریان، مطالب منتشر شده در صفحه مجازی وی، توسط یک طراح اهل ایالات متحده بازدید شد. وی ادامه داد: مشاهده این مطالب باعث شد که این فرد آمریکایی در تماس با من، قیمت محصولات را جویا شود و این سرآغاز برای تغییر رویه کار از تولیدات آهنی به برنجی بود.

این کارآفرین جوان در ادامه اظهار داشت: فضای کاری ما کوچک بود و در عین‌ حال ما تمامی دستگاه‌های برش‌کاری را در اختیار نداشتیم. به همین دلیل کارهای برش را در کارگاه‌های دیگر و با پرداخت اجرت انجام می‌دادیم و در واقع ما از ابتدا دارای تجهیزات کاملی نبودیم.

به گفته نوبهاریان، خرید محصولات ما توسط افرادی که در گذشته تولیدات مطرح خارجی را خریداری می‌کردند، باعث شد، انگیزه کاری ما افزایش پیدا کند. وی ادامه داد: به‌ مرور زمان آن‌قدر کارهای ژورنالی و خاص با کیفیت خوب انجام دادیم که تبحر پیدا کردیم و بیشتر از اینکه به فکر درآمد باشیم، به فکر معرفی برند خود بودیم.

این کارآفرین جوان در خصوص مشکلات و موانع تولید، گفت: تولیدکنندگان با حقوق، بیمه، اجاره، مالیات و ... مواجه هستند. این در حالی است که دلالان با خرید محصولات به قیمت پایین و فروش با قیمت بالاتر، سود کلانی کسب می‌کنند. از طرفی دلالان درگیر مسائل مربوط به مالیات و ... نیز نبوده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه این مشکلات مختص به ایران بوده و یک کارگاه تولیدی کوچک در اروپا این مشکلات را نداشته و به‌ صورت مستقیم محصولات خود را بدون واسطه به فروش می‌رساند. در واقع دولت‌های اروپایی، به فروشندگان کوچک خود اهمیت داده‌اند و این در حالی است که در کشور ما، به کسب‌وکارهای کوچک توجه ویژه‌ای نمی‌شود.

chamuel group

نوبهاریان، کسب‌وکارهای کوچک را تحت‌تاثیر عوامل بیرونی عنوان کرد و گفت: هنگام انتخابات، برخی از افراد با این پیش‌زمینه ذهنی که شرایط اقتصادی دچار تغییر می‌شود و باید نقدینگی را حفظ کرد، بخش از مطالبات ما را پرداخت نکردند و همین مسئله سبب ضرر چند ده میلیونی ما شد.

وی ادامه داد: نوسان دلار و نابسامانی که در بازار ارز وجود دارد نیز سبب شده که تولید در شرایط عادی نباشد.

نوبهاریان به فرهنگ ضعیف خرید کالای داخلی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور فرهنگ خرید کالای داخلی وجود نداشته و فقط در رسانه این بحث مطرح شده است، در صورتی‌ که باید از سنین کودکی فرهنگ خرید کالای ایرانی آموزش داده شود.

گام‌های کوچک یک کارآفرین

این کارآفرین در خصوص محصولات تولیدی خود گفت: پوشش کاری ما تولیدات مربوط به وسایل لوکس است که جامعه هدف ما حدود پنج درصد از افراد کشور هستند. در واقع افرادی که در گذشته برندهای مطرح خارجی را در این حوزه خریداری می‌کردند.

وی اظهار داشت: نحوه کار ما به این صورت است که بر اساس نظر مصرف‌کننده، سفارش دریافت شده و با مواد موجود در کشور از قبیل چوب، شیشه، mdf، انواع فلزات و ... محصول مورد نظر تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

نوبهاریان در خصوص قیمت محصولات تولیدی نیز گفت: از لحاظ قیمتی محصولات تولید ما، یک‌سوم و یک‌چهارم مشابه نمونه اروپایی است و به همین دلیل، صادرات در کسب‌ و کار ما، صرفه اقتصادی قابل‌قبولی دارد.

این کارآفرین در انتها گفت: محصولات تولیدی ما به هلند و امارات صادر می‌شود. از طرفی برند دیگری در اروپا ثبت کرده (chamuel group) و محصولات تولیدی در ایران را با آن برند، در اروپا توزیع می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =