به گزارش کارآفرین نیوز؛ دکتر احمد بهاروندی که در جمع اعضای هیات تحریریه پایگاه خبری کارآفرین نیوز سخن می گفت، ضمن حمایت از فعالیت این پایگاه و تاکید بر توسعه و عمق بخشی به آن، ادامه داد: آماده سازی افکار عمومی برای اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی، از موضوعات مهمی است که گاهی نسبت به آن کم توجهی می کنیم، در حالی که اشاعه و ویروسی شدن یک موضوع، اثرات متفاوتی دارد و در تاریخ اقتصاد نیز شاهد اثرات منفی یا مثبت آن بوده ایم.
وی به تاثیر افکار عمومی در قضیه افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: وجود بسته رسانه ای جامع می تواند برنامه های اقتصادی را موفق نماید.
دکتر بهاروندی، آرامش روانی در جامعه را مهم دانست و گفت: الان در شرایطی که در تحریم به سر می بریم برخی کالاهای لوکس و زندگی های تجمل گرایانه و نمود آنها در رسانه ها، اثر روانی منفی بر روی جامعه دارد.
مدیرعامل بانک کارآفرین فعالیت رسانه ای را شامل طیفی از اقدامات تئوریک تا عملیات عنوان کرد و عملیات آن را به گونه ای توصیف نمود که در همان حال که می تواند به نفع اقتصاد باشد می تواند علیه اقتصاد نیز باشد و ادامه داد: برای جامعه ای که در تنگنای معیشتی قرار دارد قهرمان سازی و ملی گرایی، مانند آنچه که در دوران جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، می تواند جامعه را از برهه فشار به سلامت عبور دهد.
وی به برخی قضاوت های غیرمنصفانه در مورد بانکداری پرداخت و افزود: رسانه می تواند باعث استحکام درونی و تقویت ارتباطات میان اعضای یک سازمان شوند و با افزایش اعتماد به نفس در میان کارمندان و اعضای سازمان، هم افزایی ایجاد نماید. بالاخص اینکه مدتی است موضعگیری علیه حوزه بانکی افزایش یافته است، در حالی که سیستم بانکی از ارکان قدرت کشور است که نباید هر روزه با یک تخریب مواجه شود، بلکه با ایجاد شفافیت، باید فضای رسانه ای، عقلایی شود.
بهاروندی صنعت بانکداری را به توپی تشبیه نمود که از هر طرف به آن ضربه می زنند و گفت: در این فضا باید به عنوان یک رسانه، اشکالات را علمی بیان کنید و با برگزاری نشست های علمی با حضور کارشناسان، نقدهای منصفانه را بازتاب دهید.
مدیرعامل بانک کارآفرین ضمن هشدار دادن در مورد غفلت از فضای اقتصاد بین الملل تاکید کرد: در حوزه اقتصاد بین الملل ورود کنید، گاهی اوقات اندیشکده های بین المللی که علاقه ای هم به ما ندارند، موضوعاتی را منتشر می کنند که ما دیر متوجه آنها و تاثیرات آن می شویم.
وی واژه کارآفرین را به عنوان یک برند دارای اعتبار دانست و گفت: با تلاش شما می خواهیم کارآفرین نیوز به پایگاه خبری و تحلیلی مرجع در حوزه اقتصاد تبدیل شود و برای این کار از کارشناسان مرتبط در بدنه بانک نیز همکاری بخواهید و از این سرمایه بزرگ استفاده کنید.
نظرات