بازار جهانی اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که کاربران حدود ۱۷۰ میلیارد دلار در این بخش هزینه کرده‌اند، علاوه بر این در سال گذشته میلادی ۲۳۰ میلیارد بار اپلیکیشن‌های موبایل دانلود شده‌اند.

۲۳۰ میلیارد دانلود اپلیکشین‌های موبایل در سال ۲۰۲۱

به گزارش کارآفرین نیوز، در جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی App Annie وضعیت اقتصادی اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، iOS و فروشگاه‌های شخص ثالث چینی مورد بررسی قرار گرفت. براساس این گزارش هزینه کاربران نسبت به سال گذشته میلادی ۱۹ درصد رشد داشته است.

از طرفی کاربران در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶ میلیارد دلار دیگر در بازی‌ها هزینه کرده‌اند. با وجود رکوردی که در تعداد نصب اپلیکیشن‌های سالانه زده شده، نرخ رشد این آمار در حال کاهش است و از ۷ به ۵ درصد رسیده است.

تیک تاک، پردانلودترین اپلیکشین دنیا

بازارهای نوظهور از جمله هند، پاکستان، پرو، فیلیپین، ویتنام، اندونزی و مصر بیشترین رشد در این حوزه را داشتند.

تیک تاک

همچنین پردانلودترین اپلیکیشن‌ها به ترتیب تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و تلگرام بوده‌اند. کاربران بیشترین هزینه را به ترتیب در تیک تاک، یوتیوب، تیندر، دیزنی پلاس و تنسنت ویدیو صرف کرده‌اند.

فیسبوک، واتساپ، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و آمازون هم به ترتیب بیشترین کاربران فعال ماهانه را داشته‌اند. در میان بازی‌ها هم بیشترین دانلود به Free Fire، بیشترین صرف هزینه به ROBLOX و بیشترین کاربر فعال ماهانه به PUBG MOBILE اختصاص داشته است.

اپلیکشین محبوب تر از تلویزیون

بخش دیگری از گزارش شرکت App Annie به بررسی میزان استفاده از تلوزیون و اپلیکشین های موبایل اختصاص داشته است. بر این اساس کاربران زمان بیشتری را در اپلیکیشن‌ها سپری می‌کنند و گاها این زمان حتی بیشتر از تماشای تلویزیون است. کاربران ۱۰ کشور در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین روزانه ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه در اپ‌ها بوده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است.

تلویزیون یا موبایل

از طرف دیگر جدا از هزینه‌هایی که توسط کاربران در خرید برنامه‌ها، اشتراک‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هزینه شده، مجموع صرف هزینه در بازار تبلیغات اپلیکیشن های موبایل در سال ۲۰۲۱ به ۲۹۵ میلیارد دلار رسیده که ۲۳ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =