دو کتابی که در ادامه معرفی می‌شوند، دید درستی به صاحبان ایده داده تا کسب‌ و کار خود را راه‌اندازی یا توسعه دهند.

کتاب‌های کاربردی برای کسب و کارهای کوچک

به گزارش کارآفرین نیوز، بی‌تردید یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب‌وکار مطالعه کتب حوزه کارآفرینی است. مطالعه کتب در حوزه موفقیت و کسب‌وکار سبب می‌شود که بسترهای ذهنی افراد گسترش یابد و در عین‌ حال فردی که در مسیر کسب‌وکار گام برداشته، آزادانه فکر کرده و آرامش را در کار خود احساس کند.

نبایدهای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانه

این کتاب راهنمای خوبی برای ایجاد انواع کسب‌وکار موفق، به‌حساب آورد و توسط اثر «سعید میر واحدی» و «ندا موسوی» نوشته شده است.

کتاب نبایدهای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینانه - فروشگاه اینترنتی کتاب

در بخشی از پیش گفتار کتاب آمده است: «وقتی برای شخصی داستان می‌گوییم، در حقیقت به مغز او پیام می‌دهیم که تو قرار نیست به زحمت بیفتی، قرار نیست کاری کنی، پس راحت باش و گوش کن. استرس را از او می‌گیریم و آرامش را به او می‌دهیم، و سپس در لابه‌لای داستان، مطالب خودمان را به آنها می‌گوییم.

امروزه ثابت شده است که ماندگاری داستان‌ها و خاطرات و یادگیری‌های حاصل از آنها، بسیار بیشتر از نحوه‌ی تدریس و نگارش خشک و دارای چارچوب است. ما با داستان و قضایای موردی انسان‌ها را به فضای داستان می‌بریم، آنها را درگیر می‌کنیم بدون اینکه زحمت و دشواری آموزش‌های تجویزی را برایشان ایجاده کرده باشیم.

در داستان و قضایای موردی واقعی با پیگیری مراحل ماجرا بدون اینکه فرد بداند با آموزش توصیفی، در حال فراگیری است. به همین جهت است که از سال‌های پیش در کشورهای توسعه‌یافته چگونگی نوشتن قضایای موردی و چگونگی حل کردن آنها به خصوص در یک فضای کار تیمی در کلاس‌های دانشگاه و در رشته‌هایی چون مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی و مدیریت بازاریابی مورد توجه قرار گرفت.»

طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک

کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک نوشته آلن دیب، یکی از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون، مخاطب را راهنمایی می‌کند تا کسب‌وکار خود را رونق و توسعه دهید و مشتریان بیشتری را جذب کرده و درآمدتان را بیشتر کنید.

در بخشی از کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک آمده است: «یکی از بهترین ابزارها برای نفوذ به ذهن مشتری بالقوه این است که موقتاً با خلق آواتار، خودتان را جای او بگذارید. نگران نباشید! نمی‌خواهم گیجتان کنم. آواتار مطالعه و توصیف مشتریان، هدف شما و زندگی آن‌ها است. مثل طراح چهره اداره پلیس اجزایی را کنار هم قرار می‌دهید تا به تصویری واضح از آن‌ها در ذهن خودتان برسید. این کار کمک می‌کند تا داستان آن‌ها را بشنوید و بتوانید زندگی را از دید آن‌ها ببینید.

همچنین لازم است تا برای هر نوع از افراد تصمیم‌گیرنده یا تاثیرگذار که ممکن است در بازار هدف خودتان با آن‌ها برخورد داشته باشید آواتار خلق کنید. به عنوان مثال اگر خدمات IT به شرکت‌های کوچک در صنعت خدمات مالی می‌فروشید، ممکن است لازم باشد هم با صاحب کسب‌ و کار تعامل داشته باشید و هم با دستیارش.»

کتاب طرح بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک | برنامه بازاریابی | انتشارات  آریاناقلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =