تمامی استارت‌آپ‌ها برای شروع هزینه‌هایی دارند که باید در نظر گرفته شود و بر اساس تحقیقات صورت‌ گرفته، ۷۵ درصد هزینه‌های آغاز یک فعالیت استارت‌آپی به منابع انسانی، بازاریابی و ایجاد زیرساخت‌های فنی آن مربوط است.

هزینه‌‎های شروع یک استارت‌آپ

به گزارش کارآفرین نیوز، مهم‌ترین بخش راه‌اندازی یک کسب‌وکار، برآورد هزینه‌های مرتبط با آن است، اگر در این مرحله برآورد درستی صورت نگیرید، منجر به شکست و نابودی کسب‌ و کار خواهد شد.

هزینه‌های راه‌اندازی هر کسب‌ و کار به کلیه هزینه‌های مربوط می‌شود که در طی فرایند ایجاد یک کسب‌ و کار صرف می‌شود، با وجود اینکه بسته به نوع کسب‌وکار هزینه متفاوت است، اما در بیشتر مشاغل، مجموعه از هزینه‌های مشترک وجود دارد.

پژوهش و مشاوره

بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین کارهای قبل از اجرایی سازه هر ایده‌ای، پژوهش و مشاوره است. در این مرحله ممکن است جهت کسب مشاوره، سفرهایی صورت گیرد یا از افراد متخصصی بهره برد که هزینه‌های دریافت می‌کنند.

دریافت مجوز

تفاوتی ندارد در چه نقطه‌ای از کره زمین زندگی می‌کنید، راه‌اندازی کسب‌ و کار نیازمند دریافت مجوز بوده و برای این امر هزینه‌های دریافت می‌شود.

هزینه استارت آپ

فضای کار و لوازم

باوجوداینکه می‌توان از فضای خانه به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار بهره برد، اما این امر در تمام کسب‌ و کار صدق نمی‌کند، لذا بر اساس نوع کسب‌ و کار، هزینه فضای موردنیاز، متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر برای راه‌اندازی کسب‌ و کار نیاز به تجهیزاتی بوده که بر اساس نوع صنعت هزینه در این زمینه نیز متفاوت است، ممکن است کسب‌ و کاری نیازمند به رایانه باشد یا نیازمند یک سیستم فوق پیشرفته، در نتیجه باید قبل از راه‌اندازی کسب‌ و کار هزینه‌های این بخش برآورد شود.

نیرو انسانی

بر حسب کسب‌ و کاری که راه‌اندازی می‌کنید، به تعدادی نیروی در سطوح مختلف نیازمند هستید، البته در کسب‌ و کارهای خانوادگی، این امر صدق نمی‌کند، با این‌ وجود، باید هزینه مربوط به حقوق افراد در نظر گرفته شود که این امر نیز بر اساس سطح تخصص افراد متفاوت است.

مواد اولیه

ممکن است کسب‌ و کار شما به حوزه‌های برنامه‌نویسی مربوط باشد که در این زمینه نیاز به مواد اولیه خاصی نداشته باشد، با این‌ وجود، ارائه خدمات و محصول در بیشتر مواقع نیازمند ماده اولیه بوده که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه استارت اپ

بیمه

از اصلی‌ترین راهکار برای کاهش ریسک احتمالی، بیمه است. برای شروع کسب‌ و کار باید بیمه نیروی انسانی، دارایی‌های، فضای کاری، محصولات و ... در نظر گرفته شود.

بازاریابی

هر مجموعه‌ای برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز به بازاریابی دارد که بر اساس نوع و روش‌های بازاریابی هزینه‌هایی اختصاص پیدا می‌کند.

از سوی دیگر معرفی خدمات و محصولات در عصر حاضر بدون تارنما و صفحات مجازی بسیار سخت بوده که این بخش نیز نیازمند هزینه‌های مخصوص به خود است.

فارغ از مسائل گفته شده، مسائل مربوط به آموزش نیروی انسانی، خرید نرم‌افزارهای تخصصی، هزینه‌های متغیر و ... نیز باید توسط صاحبان ایده و کسب‌ و کار مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =