شکایت از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی مشروط به ارائه اطلاعات تراکنش است که خریداران باید به آن توجه کنند.

شرایط شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی

به گزارش کارآفرین نیوز، به دلیل وسعت سودجویی مسائل مربوط به پرداخت با کارت‌های بانکی و خریدهای اینترنتی افراد باید آگاهی خود در این زمینه را افزایش دهند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

البته نیاز است قبل از خرید لوگوی مربوط به نماد الکترونیکی کسب‌وکار مشاهده شود تا بتوان شکایت خود را در سامانه اینماد ثبت کرد.

در واقع درج نماد اینماد در فروشگاه‌ها، به منزله کاهش ریسک قرارگرفتن در دام کلاهبرداری است، با این‌ وجود ممکن است، محصول خریداری شده، با اطلاعات درج شده در فروشگاه اینترنتی همخوانی نداشته باشد و در نتیجه باید از کسب‌وکار اینترنتی شکایت کرد.

اما در صورتی‌ که با چنین مشکلی برای افراد ایجاد شود، چه اقدامی باید انجام صورت گیرد؟

از آنجایی‌ که سامانه جدید شاپرک، شکایت صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت است، لذا اطلاعات پرداخت باید در محلی ذخیره‌سازی شود.

همچنین در صورت خرید به‌ صورت کارت به کارت یا نقدی از فروشگاه‌های اینترنتی، امکان شکایت در سامانه وجود نداشته و برای این منظور خریدار باید شماره مرجع، شماره پایانه، تاریخ خرید و مبلغ خرید را در سامانه ثبت نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =