بانک مرکزی با هدف تسهیل ارائه خدمات بانکی، دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را ابلاغ کرد.

ابلاغ دستورالعمل ارائه غیرحضوری خدمات به مشتریان بانک‌ها

به گزارش کارآفرین نیوز، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای جهت توسعه خدمات الکترونیکی، تسهیل ارائه خدمات بانکی به مردم و کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها، بخش نامه ای را که توسط شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تامین مالی تروریسم تصویب شده بود، به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

براساس این دستور العمل، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات پایه بانکی از قبیل افتتاح انواع حساب‌های بانکی ریالی غیر از حساب سپرده قرض‌الحسنه جاری؛ اعطای هرگونه ابزار پذیرش؛ اعطای انواع ابزارهای پرداخت؛ اجاره صندوق امانات؛ اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز اعطای تسهیلات در زمینه‌هایی نظیر ساخت، خرید و یا تعمیر مسکن و یا خرید کالاهای ضروری نظیر خودرو را به صورت غیرحضوری عرضه کنند.

علاوه بر این شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) و تعاونی‌های اعتبار نیز قادر هستند در چارچوب اختیارات قانونی قادر هستند بخشی از خدمات پایه خود را به صورت غیرحضوری ارائه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =