به گزارش کارآفرین نیوز، بانک مرکزی در جدیدترین دستور العمل خود، بخش نامه تسهیل استفاده از امضای الکترونیکی در بانک ها را به واحد تابعه خود ابلاغ کرد.
در این گزارش ذکر شده است، با توجه به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری بانکی و تعمیق نفوذ استفاده از گواهی امضای الکترونیک در کشور، هیات عامل این بانک در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ به منظور افزایش امنیت در تبادل اطلاعات بانکی و تسهیل امکان به کارگیری مشتریان نظام بانکی از گواهی امضای الکترونیک مقرر کرد؛ کلیه بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز به استفاده از گواهیهای امضای صادر شده تحت نظارت مرکز ریشه دولتی هستند.
همچنین صدور گواهی امضای الکترونیک توسط بانکها صرفا از طریق مرکز میانی مستقل بانک مرکزی (نماد) امکانپذیر است.
بر این اساس، از این پس نیازی به صدور امضای مجدد برای دارندگان این گواهیهای امضا نیست، با این وجود در صورت نیاز به صدور گواهی امضای الکترونیک توسط بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی، این گواهی امضا باید منحصرا از طریق مرکز میانی مستقل بانک مرکزی (نماد) صادر شود.
نظر شما