به گزارش کارآفرین نیوز، دکتر مسلم بمان پور مدیر طرح و توسعه یکی از مزیت های بانک کارآفرین در صنعت بانکداری ایران را ورود به حوزههای جدید کسب و کار دانست.
وی در پاسخ به اینکه چرا و چگونه باید وارد حوزه کسب و کاری جدید شویم و اینکه چرا تنها ۱۰ درصد برنامههای ورود به حوزههای کسب و کاری جدید موفقیتآمیز است، خاطرنشان کرد: گزارشهای مهم مراکز مشاوره مدیریت بینالمللی نشان میدهد شرکتهایی توانستهاند ارزشی بیش از هزینه سرمایه خلق کنند و به یک رشد سودآور و پایدار برسند که توجه خود را معطوف به حوزههای کسب و کار خود کردهاند.
به گفته بمان پور، این گزارش ها نشان می دهد این شرکت ها در میان رقبا وضعیت رهبری در حوزههای کسب و کار را برای خود ایجاد کردهاند. به بیانی دیگر متوسط سودآوری رهبران و حوزه کسب و کار همواره بیش از هزینه سرمایه در آن حوزه است. بنابراین فرصت تبدیلشدن به لیدر بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر طرح و توسعه بانک کارآفرین چند سوال در این خصوص مطرح کرد که پاسخ گویی به این سوالات را از ضروریات ورود به کسب و کارهای جدید عنوان کرد. وی در این خصوص با بیان اینکه تصمیمگیری در خصوص ورود به حوزههای کسب و کار جدید بر چند اصل استوار است، پرسید: اینکه پتانسیل ساختار صنعت و کسب و کار انتخابشده برای سودآوری چقدر است؟ آیا فرصت تبدیلشدن به رهبر در بازار جدید مهیاست؟ نسبت ریسک به ریوارد در چه محدودهای قرار دارد؟، در کسب و کار جدید چه مزیتها و منابع خلق ارزش معناداری داریم؟ تا چه حد میتوانیم میان کسب و کارهای فعلی با حوزههای جدید از طریق اهرم کردن منابع یا یکپارچهسازی فعالیتها و همراستا کردن موقعیتها در بازار همافزایی و سینرژی ایجاد بکنیم؟ و در نهایت اینکه آیا دارای مدیرانی بهتر از رقبا برای ورود به کسب و کارهای جدید هستیم یا خیر. بسته به اینکه برای این سوالات چه پاسخهایی داریم استراتژی ما برای ورود و چگونگی آن تعیین میشود؟
بمان پور در انتها بانک کارآفرین را به عنوان بانکی خوشنام و معتبر در اذهان عموم، بانکی قدرتمند از حیث نسبتهای مالی، سرمایه و کاهش مطالبات معوق) (NPL) عنوان کرد.
نظر شما