یک کارشناس صنعت خودرو گفت: متحول شدن صنعت خودروسازی در گرو کناره‌گیری دولت از این صنعت، ورود تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نو در ساخت خودرو و ارتقای کیفیت محصولات و استفاده از مواد اولیه مرغوب و... است.

شروط تحول در صنعت خودروسازی

امیرحسن کاکایی در گفتگو با کارآفرین نیوز در خصوص سطح کیفی خودروهای داخلی و لزوم ایجاد تحول در این صنعت، تصریح کرد: خودروهای داخلی از سطح کیفی نامطلوبی برخوردارند و این موضوع بارها مورد انتقاد قرار گرفته، اما هنوز آنطور که باید اقدامی برای ارتقای کیفیت این محصولات صورت نگرفته است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه خودروسازی ایران طی سال های اخیر، صنعتی زیان ده بوده است، افزود: شرکت های خودروساز در روند تولید محصولاتشان به دلیل برخی مسائل از جمله تحریم های اقتصادی و کمبود قطعات و... متحمل زیان هایی شده اند. با این حال، قیمت های اعلامی خودروسازان متناسب با سطح کیفی محصولات بوده و انتظار داریم شرکت های خودروساز با ارتقای کیفیت خودروها بدون تغییر قیمت، به دنبال جلب رضایت مشتریان باشند.

وی اضافه کرد: البته نرخ خرید و فروش خودرو داخلی در بازار آزاد متفاوت با نرخ اعلامی خودروسازان است که این مسئله نشان می دهد این بازار نیاز به ساماندهی دارد.

بازار خودرو

کاکایی گفت: برخی گمان می کنند با انجام توافقات برجامی قیمت ها در بازار خودروهای داخلی کاهش پیدا می کند، اما واقعیت این است که احیای برجام تاثیری روی کاهش قیمت محصولات داخلی ندارد و به دلیل کاهش نرخ ارز و هیجانی شدن بازار فقط ممکن است تا مدت کوتاهی روند نزولی نرخ ها را شاهد باشیم. اما در بازار خودروهای خارجی شرایط فرق می کند و به دلیل حباب قیمتی که در این بازار وجود دارد، نرخ ها تا ۳۰ درصد هم کاهش پیدا می کنند.

وی ادامه داد: بازار خودرو اکنون در رکود به سر می برد و اگر مذاکرات هسته ای به توافق منجر شود و در پی آن نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان برسد و از طرفی، واردات خودرو خارجی صورت گیرد، می توان انتظار تحول در این بازار را داشت؛ البته متحول شدن صنعت خودروسازی در گرو کناره گیری دولت از این صنعت، ورود تکنولوژی ها و فناوری های نو در ساخت خودرو و ارتقای کیفیت محصولات و استفاده از مواد اولیه مرغوب و... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =