جدیدترین فهرست برترین برندهای جهان حکایت از این دارد که آمازون با ۶۸۴ میلیارد دلار با ارزش ترین برند جهان شناخته می‌شود.

آمازون، باارزش‌ترین نام تجاری دنیا

به گزارش کارآفرین نیوز، در سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان ۴۲ درصد افزایش داشته است و به رکورد تاریخی یعنی ۷ تریلیون دلار رسیده است. کارشناسان اعتقاد دارد رشد با ارزش‌ترین برندهای جهان نشان‌دهنده بازگشت اقتصاد پس از همه گیری کرونا است.

در سال گذشته میلادی، نام تجاری آمازون، ۶۴ درصد رشد داشت و به ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار رسید، این نام تجاری همچنان جایگاه نخست را در این فهرست دارد. آمازون از سال ۲۰۰۶ وارد رتبه بندی باارزش ترین برندهای جهان وارد شد و در کنار اپل به عنوان اولین نام های تجاری نیم تریلیون دلاری جهان شناخته می شوند.

اپل نیز به مانند سال گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت، این نام تجاری با ۷۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی، ارزش خود را به ۶۱۲ میلیارد دلار رساند.

رشد برند گوگل و مایکروسافت

گوگل نیز در سال گذشته میلادی ۴۲ درصد با افزایش ارزش مواجه شد و در حال حاضر ارزش آن ۴۵۸ میلیارد دلار است،

مایکروسافت نیز در حال حاضر دارای ارزش ۴۱۰ میلیارد دلاری بوده و در جایگاه چهارمین نام تجاری با ارزش جهان قرار دارد.

تِنسِنت به عنوان یک هلدینگ چینیکه در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چندنفره آنلاین و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد.

این شرکت در کنار علی بابا تنها شرکت های غیر آمریکایی در میان باارزش ترین نام های تجاری جهان محسوب می شوند.

ارزش برند تِنسِنت و علی بابادر حال حاضر به ترتیب ۲۴۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیارد دلار است.

فیسبوک که روزگاری برترین برند جهان محسبو میشد در رتبه ششم قرار دارد، این نام تجاری در سال گذشته ۵۴ درصد با افزایش ارزش مواجه شد و در حال حاضر ۲۲۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

باارزش ترین برندهای جهان

نکته جالب در میان باارزش ترین نام های تجاری جهان، به عدم حضور نام تجاری از مجموعه شرکت های ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان محسوب می شود، البته در سال گذشته شرکت تسلا سریع ترین رشد را در میان برندها داشت و با افزایش ۲۷۵ درصدی ارزش خود را به ۴۳ میلیارد دلار افزایش داند و به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان شناخته می شود.

بررسی ها نشان می دهد که در میان ۱۰۰ نام تجاری باارزش جهان، ۷۴ نام تجاری مربوط به ایالات متحده بوده اند و در میان شرکت های اروپایی، لویی ویتون فرانس در جایگاه ۲۱ و گروه نرم افزاری SAP آلمان در جایگاه ۲۶ جهان قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =