بنیانگذار کاکائو؛ اپلیکیشن برتر چندجانبه که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، توانست بر صدر فهرست ثروتمندان کره‌جنوبی بایستد.

کاکائو؛ استارتاپی که بنیانگذارش را به صدر فهرست فوربس رساند

به گزارش کارآفرین نیوز، استارتاپ کاکائو با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی و ارتباطات در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. این استارتاپ در همان سال اول با هدف خلق ارزش برای کاربران، نمای مشابه فیسبوک را برای کاربران بومی طراحی کرد که به سرعت با اقبال عمومی مواجه شد و کاربران، میزان رضایت خود از کار با این اپلیکیشن را با امتیازدهی ۴.۱ ستاره به نمایش گذاشتند.

در سال ۲۰۱۲ و تنها کمتر از ۳ سال، کاکائو توانست نظر مساعد بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جلب کند تا پُرکاربرترین اپلیکیشن پیام رسانی در منطقه شبه جزیره کره لقب بگیرد و هم اکنون بر روی بیش از ۹۰ درصد گوشی های هوشمند نصب شده است.

شگفتی ماجرا از آنجا بیشتر شد که در همان سال ۲۰۱۳ مشخص شد روزانه بیش از پنج میلیارد و دویست میلیون پیام در این اپلیکیشن رد و بدل می شود و این اپلیکیشن در ارتباطات روزانه مردم، نقش جدی ایفا می کند و مانند بسیاری از اپلیکیشن ها، چند بار در ماه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

کاکائو؛ اپلیکیشن پُرکاربرد شبه جزیره کره

این استارتاپ در اقدامی شایان توجه موفق شد در سال ۲۰۱۳، پلتفرم تبلیغاتی پلاس فرند (Plus Friend) را نیز به این اپلیکیشن بیفزاید تا مقاصد تبلیغاتی برخی برندها و کسب و کارها را به شکل جداگانه ای در همین پلتفرم رفع و رجوع سازد.

در مدتی کوتاه پس از این اقدام، نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن راه اندازی شد. به دلیل تجربه خوشایند کاربری آسان با اپلیکیشن کاکائو، بسیاری از کاربران نسخه دسکتاپی پیام رسان NateOn که متعلق به شرکت ارتباطات کره جنوبی است در مدتی کوتاه به نسخه دسکتاپی کاکائو کوچ کردند.

پیش از رونمایی از نسخه دسکتاپی کاکائو، سهم بازار NateOn به عنوان سرویس پیام رسان برتر در کره جنوبی، ۸۰ درصد اعلام شده بود.

در سال چهارم تاسیس این استارتاپ و پس از موفقیت چشمگیر در عرصه ارتباطات منطقه ای، کاکائو اقدام به خرید دومین موتور جستجوی پُرکاربرد کره جنوبی به نام Daum‌ کرد. میزان کاربری و قدرت کاکائو در سطح منطقه به جایی رسید که دولت کره این استارتاپ را جزء شرکت های بزرگ اعلام کرد.

استارتاپ کاکائو

کاکائو؛ اولین استارتاپ حوزه تکنولوژی بود که به لیگ بزرگان وارد شد و در جمع شرکت های بزرگ پذیرفته شد.

با همت و تلاش مضاعف بوئم سو که هیچ پشتوانه ای به جز همراهی متعهدانه همکارانش نداشت، کاکائو توانست بار دیگر قدرت تاب آوری خود را در عرصه بین الملل به نمایش بگذارد.

رشد بین المللی و ارتباطات کاری استراتژیک

اغلب اپلیکیشن های آسیایی از همان ابتدا، سودای بین المللی شدن در سر می پرورانند. در مراحل آغازین، کاکائو با پلتفرم تپ جوی (Tapjoy) به عنوان اولین شریک تجاری، قرارداد امضا کرد تا خدمات بازی های کامپیوتری (Gaming) را در اپلیکیشن خود گسترش دهد.

سپس با استارتاپ مالزیایی فِرند اِستر (Friendster) وارد گفتگو شد تا اپلیکیشن های چَت و پیان رسان اجتماعی کاکائو تاک (KakaoTalk) و کاکائو استوری (KakaoStory) را در مالزی بسط دهد.

Kakao

سپس با نرم افزار اِوِر نوت (Evernote)، همکاری خود را آغاز کرد تا در آمریکا نیز در کنار سایر اپلیکیشن ها، اعلام حضور کند.

کیم بوئم سو (Kim Boem-Su)؛ بنیانگذار کاکائو که داستان زندگیش از کودکی تا صدر فهرست مجله فوربس، مصداق بارز از فرش به عرش است با ثروت خالص ۹.۶ میلیارد دلاری در ۵۶ سالگی، بالاتر از سایر رقبا ایستاد.Kim Boem-Su

در دوران پاندمی، خدمات فین تکی و شبکه اجتماعی کاکائو با استقبال بسیار گسترده و کم نظیری روبرو شد.

بوئم سو که در کودکی، زندگی بسیار فقیرانه ای داشت و از اوان کودکی ناچار شد سخت، کار کند حالا بر ششمین چئبول کره جنوبی ریاست می کند.

اقتصاد کره جنوبی بر گردش ثروت موروثی ابرشرکت های خانوادگی استوار است که به چئبول (Chaebol) معروف هستند. این غول های تجاری در عرصه های مختلف تجاری فعالیت می کنند مانند سامسونگ که در زمینه بیمه عمر، کشتی سازی، ساخت و ساز (مانند برج خلیفه دبی)، خودروسازی (همکاری با رنوی فرانسه برای تولید لیتیوم خودرویی) و هتلداری.

چئبول کاکائو نیز در حوزه های ارتباطی، بازی های کامپیوتری، خریدهای اینترنتی و بسیاری حوزه های دیگر فعالیت می کند.

بوئم سو در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد از مقام مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد و بخش اعظم سرمایه شخصی خود را به امور خیریه اختصاص خواهد داد.

وی در حال حاضر، در صدر فهرست ثروتمندان کره جنوبی و جایگاه ۲۲۳ ثروتمندان جهان ایستاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =