طبق گزارش کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بانک کارآفرین با پاسخگویی به ۱۰۰ درصد درخواست‌های مطرح شده از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با میانگین زمان پاسخگویی چهار روزه، در میان بانک‌های دولتی و خصوصی، در رتبه سوم قرار گرفت.

رتبه سوم بانک کارآفرین در پاسخگویی به شهروندان

به گزارش کارآفرین نیوز؛ سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده که بر اساس این قانون، شهروندان می توانند از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی درخواست اطلاعات نموده و پاسخ را دریافت کنند.

رکن اجرایی این قانون، کمیسیون مربوطه است که در آن رئیس کمیسیون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس آخرین گزارشی که کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مورد درخواست شهروندان از بانک های دولتی و خصوصی منتشر کرده است، بانک های ایران زمین، رفاه کارگران و کارآفرین با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به درخواست شهروندان و میانگین زمان پاسخگویی به ترتیب، یک، سه و چهار روز در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

در حالی میانگین پاسخگویی در این بانک ها کمتر از چهار روز بوده که میانگین پاسخگویی به درخواست شهروندان در برخی بانک ها بیش از ۲۰ روز نیز به درازا کشیده است.

البته در میان سه بانک نخست، بانک ایران زمین دارای یک مورد شکایت بوده، اما بانک های رفاه کارگران و کارآفرین فاقد شکایت بوده اند.

به غیر از میانگین زمان پاسخگویی، از لحاظ درصد پاسخگویی، بانک هایی که به ۱۰۰ درصد درخواست شهروندان پاسخ داده و هیچ درخواستی را بدون پاسخ نگذاشته اند، بانک های ایران زمین، رفاه کارگران، کارآفرین، ملی، خاور میانه، ملت، شهر، تجارت و سپه بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =