وقتی کلاهبرداران سعی می‌کنند با شماره‌گیری از شماره تلفن‌ شبیه بانک از شما کلاهبرداری کنند، چگونه جعلی را از واقعی تشخیص می‌دهید؟

شگرد کلاهبرداری با شماره تلفن جعلی بانک‌ها!

به گزارش کارآفرین نیوز، اخیراً اف بی آی هشداری درباره کلاه‌برداری جدیدی داده که در آن کلاه‌برداران ابتدا قربانیان را با ارسال پیام‌های هشدار جعلی "کلاه‌برداری بانکی" طعمه می‌کنند و سپس از شماره‌ای که شبیه شماره پشتیبانی قانونی موسسه مالی است، با آن‌ها تماس می‌گیرند.

آدرین ژاندر مدیر ارشد فناوری و محصول در Vade به Lifewire گفت: این یک تاکتیک مشترک است که هکرها برای مشروع کردن مکالمه با قربانیان با استفاده از داده‌های تار وب و دیگر منابع نشت داده استفاده می‌کنند.

بر اساس توصیه اف بی آی، کلاه‌برداران با انتقال پول به حساب‌های بانکی تحت کنترل خود از قربانیان به بهانه معکوس کردن یک انتقال پول جعلی کلاه‌برداری می‌کنند. آغاز این کلاه‌برداری با یک هشدار جعلی تقلب بوده که از اهداف می‌خواهد تایید کنند که آیا واقعاً انتقال مبلغ چند هزار دلار را انجام داده‌اند یا خیر؟

اگر هدف به پیامک پاسخ دهد و انجام چنین پرداختی را انکار کند، یک تماس پیگیری از سوی کلاهبرداران دریافت می‌کند، معمولاً از شماره‌ای که متعلق به بخش کلاه‌برداری موسسه مالی است.

هرگز به شماره تلفن‌ها یا پیوندهای موجود در پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی دریافتی اعتماد نکنید.

در طول تماس، ابتدا بازیگر از قربانی می‌خواهد که آدرس ایمیل خود را از حساب کاربری خود به ایمیلی که متعلق به کلاه‌برداران است تغییر دهد.

اف‌بی‌آی توضیح داد: «پس از آنکه آدرس ایمیل تغییر کرد، کلاهبردار به قربانی می‌گوید که یک تراکنش پرداخت فوری دیگر را برای خود شروع کند که تلاش پرداخت تقلبی اولیه را لغو یا معکوس می‌کند.»

هکر

ژاندر اضافه کرد، هکرها می‌توانند درست مانند آدرس‌های ایمیل، نام و شماره تماس‌گیرندگان را جعل کنند تا این حقه را القا کنند که یک متن از یک سازمان قانونی است.

در این کلاه‌برداری خاص، غیرعادی است که بانک ادعا شده اطلاعاتی مانند آدرس‌های اخیر و شماره‌های تامین اجتماعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یک موسسه مالی این اطلاعات را آزادانه ارائه نمی‌کند، و بنابراین نشانه‌ای واضح برای کاربران است.

مارک اسکرانو مدیر امنیت اطلاعات Cobalt، گفت: کلاه‌برداران با استفاده از اطلاعات شخصی شما اغلب برای جلب اعتماد شما از چنین طرح‌های اعتمادسازی استفاده می‌کنند.

هوک لاین و سینکر

به‌ طور کلی کلاه‌برداری‌های مهندسی اجتماعی دارای چندین ویژگی است که می‌تواند به مردم کمک کند تا متوجه شوند که هدف قرار گرفته‌اند، یکی از اولین موارد فوریت است.

باید گفت: "هر درخواستی که به روش تلفن یا پیامک باشد، درخواست این است که پاسخ به اطلاعات در حال حاضر ضروری است. بانک‌ها و موسسات مالی هرگز اطلاعاتی را به این شکل مطالبه نمی‌کنند. " مردم هرگز نباید این اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند، وقتی با سازمان برای اهداف احراز هویت تماس می‌گیرید، این متفاوت است اما وقتی آن‌ها با شما تماس می‌گیرند، هرگز نباید اطلاعات خصوصی را درخواست کنند.

همچنین همه آن‌ها بر این عقیده هستند که مردم در برابر چنین کلاه‌برداری‌های مهندسی اجتماعی پیچیده‌ای تنها دفاعی که دارند این است که قبل از تصمیم‌گیری وضعیت را متوقف و بررسی نمایند.

همیشه در صورت نیاز به ارتباط با بخش کلاه‌برداری در بانک خود، با استفاده از شماره تلفن‌های فهرست شده عمومی با بخش کلاه‌برداری تماس بگیرید. هرگز به شماره تلفن‌ها یا پیوندهای موجود در پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی دریافتی اعتماد نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =