وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه طرح جدید یارانه‌ها می‌تواند فقر را تا آخر امسال برطرف کند، روش‌های اعتراض نسبت به عدم دریافت یارانه‌ها را توضیح داد.

توضیحات مهم وزیر کار در مورد دریافت یارانه‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح جدید یارانه‌ها را در حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد دانست و گفت: پیش بینی من این است با بعضی از شاخص‌های بین المللی مثل شاخص بانک جهانی و شاخص سازمان بهداشت جهانی می‌توانیم با اجرای این طرح، فقر را تا آخر امسال برطرف کنیم.

به گزارش کارآفرین نیوز؛ حجت اله عبدالملکی با اشاره به اینکه سه دهک اول جامعه، کم درآمدترین افراد هستند، ادامه داد: سه دهک اول که حدود ۲۶ میلیون نفر و جزو قشر محروم و کم درآمد جامعه اند، در این طرح مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند و درعین حال بخشی از این افراد با مستمری‌های مشخص، زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره به روز بودن پایگاه اطلاعاتی وزارت کار گفت: اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان از سال ۹۶ و ۹۷ به مرور زمان وارد شده و این پایگاه مدام در حال بروزرسانی است هر مقطعی از زمان آخرین اطلاعاتی که در آن ثبت شود مبنای گروه بندی و دهک بندی است.

اعتراض از طریق سایت

عبدالملکی درباره افرادی که معتقدند می‌بایست در دهک یک تا سه قرار گیرند، ولی ۳۰۰ هزار تومان برایشان واریز شده است گفت: سایت حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir برای اعتراض به دهک بندی است.

وی درباره اینکه فرد متوفی سریع یارانه اش قطع می‌شود، ولی بچه‌ای که به دنیا می‌آید سریع یارانه اش وصل نمی‌شود، گفت: این‌ها مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست در دولت قبل سیاست این بوده که افراد جدید به یارانه بگیرها اضافه نشوند، ولی کسی که فوت می‌کند در سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود و به سازمان هدفمندی منتقل و یارانه اش حذف می‌شود.

یارانه جدید

عبدالملکی درباره کسانی که ماشین ندارند، ولی در سامانه اطلاعات ماشین به نامشان ثبت شده گفت: احتمالا این افراد ماشین خود را قولنامه‌ای فروخته اند یا بروز نشده است در سامانه اعتراض دهند تا بررسی شود.

وی درباره کسانی که درخواست جدایی یارانه خود از سرپرست را دارند توضیح داد: فرآیند این جدایی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها است هر زمان سایت آن آماده شود اعلام خواهد شد.

اعتراض پیامکی

وزیر کار با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی یارانه ها گفت: افراد می‌توانند از طریق این سامانه به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ کدملی و موبایل خود را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند که از طریق پیامک با آن‌ها ارتباط گیری خواهد شد.

وی افزود: کسانی که در گذشته یارانه دریافت نمی‌کردند درخواست خود را در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها که چند روز دیگر آماده و ازطریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود، ثبت کنند و در صورت در دسترس نبودن سایت به دلیل شلوغی، می‌توانند چند ساعت دیگر دوباره امتحان کنند و تا سه ماه دیگر فرصت مراجعه دارند و هر زمانی که استحقاق این افراد تایید شود، کل این دوره برایشان واریز می‌شود.

عبدالملکی درباره زمان پاسخگویی به فرایند اعتراض‌های یارانه‌ای گفت:در خصوص دریافت پاسخ اعتراض، مردم عجله نداشته باشند چند روزی طول می‌کشد و بانک‌های اطلاعاتی بسیار وسیع و بزرگ است اعتراض‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود اگر نیاز باشد تماس تلفنی یا پیامکی برقرار می‌شود تا این بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام شود.

یارانه جدید

وی درباره اینکه آیا مردم برای ثبت شکایت حضوری می‌توانند جایی بروند، ادامه داد: نیازی به مراجعه حضوری نیست و هیچ جایی که حضوری بخواهند کاری انجام بدهند وجود ندارد همه ازطریق سامانه است و برای آن‌ها که اعتراض به دهک بندی دارند ازطریق سامانه تلفن گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ یا ازطریق سایت hemayat.mcls.gov.ir و کسانی که قبلا یارانه نمی‌کردند برای ثبت نام از طریق سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها اقدام کنند و شماره تماس وزارت تعاون ۶۳۶۹ است که به صورت ۲۴ ساعته برقرار هستند.

عبدالملکی در ادامه درخصوص برقرارنشدن ارتباط نیز گفت: دلیل ارتباط برقرار نشدن، ترافیک زیاد است، مردم صبر کنند و نگران نباشند در زمان‌های مختلف به سایت مراجعه کنند هیچ حقی از کسی ضایع نمی‌شود پولی که به ۹۰ درصد مردم ایران باید پرداخت شود یا واریز شده یا در حساب‌های دولتی موجود است آن‌هایی که اعتراض دارند پس از بررسی، برایشان واریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =