وزیر علوم با تاکید بر لزوم اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان، از افزایش سرفصل‌های آموزشی کارآفرینی و مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: به دنبال اتصال حلقه‌های کارآفرینی و شتاب دهنده‌ها هستیم.

ورود مباحث کارآفرینی به سرفصل‌های دانشگاهی

به گزارش کارآفرین نیوز، محمدعلی زلفی گل با تاکید بر اینکه به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، مباحث مربوط به کارآفرینی و آموزش های مهارت محور در سرفصل های آموزشی افزایش خواهد یافت، گفت: در بخش مهارت محوری نیز باید بسته های آموزشی در مقطع تحصیلی کارشناسی تدوین و ارائه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم افزایش تعداد دانشجویان فعال در حوزه های کارآفرینی، اظهارداشت: در زمینه تبدیل ایده به محصول در بخش کارآفرینی، نیازمند شتاب دهنده ها هستیم.

زلفی گل ادامه داد: برای افراد صاحب ایده جهت تبدیل ایده‌ به محصول در نظام ملی نوآوری، واحدهایی در نظر گرفته شده تا افراد بدانند برای کارآفرینی چه مسیری را باید طی کنند، افزود: به دنبال وصل حلقه‌هایی از جمله مراکز رشد و نوآوری، شتاب دهنده‌ها، هسته‌های رشد و مراکز دانش بنیان به یکدیگر هستیم.

مشکل اصلی؛ بیکاری دانشجویان

وی بیان داشت: نظام ایده‌ها و نیازها را تحت عنوان «نان» طراحی و رونمایی کرده‌ایم و به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقاء کیفیت دانش، دروه‌های سه ماهه‌ای را برای اساتید در زمینه‌ فلسفه تعلیم و تربیت، تعامل با دانشجو، روش اندازه گیری آموخته‌های دانشجو، منش و رفتار استادی و پاسخگو بودن استاد را برای اساتید برگزار می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل اول و اساسی کشور ما بیکاری است و باید مطابق تخصص دانشجویان شغل آفرینی کنیم و همه ارکان اداری و اقتصادی کشور تلاش کنند افراد در رشته های تخصصی خود شغل متناسب پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =