با استفاده از ۹ میلیون و ۱۶۴ هزار ابزار فعال سیستمی (کارتخوان-ابزار موبایلی و اینترنتی)، در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳.۵ میلیارد تراکنش انجام شد (۳.۲ میلیارد تراکنش با کارتخوان‌ها) که نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۲۷ میلیون تراکنش بیشتر به ثبت رسیده است.

تعداد تراکنش‌های روزانه شاپرکی به ۱۱۴.۴ میلیون رسید

به گزارش کارآفرین نیوز، بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از وضعیت تراکنش های شاپرکی (کارتخوان فروشگاهی- ابزارهای موبایلی- ابزارهای اینترنتی) در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد که در این ماه ۳ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۹۱۱ هزار تراکنش شاپرکی در شبکه به ارزش ۶.۶۷۷ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

۹.۱ میلیون ابزار فعال سیستمی در اردیبهشت ۱۴۰۱

بر پایه این گزارش، تعداد تراکنش های انجام شده در ماه دوم فصل بهار نسبت به فروردین در تعداد که ۳ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تراکنش بوده، ۱۰.۹۸ درصد و در ارزش ریالی نیز ۲۲.۷۷ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین تراکنش های اردیبهشت ماه امسال به نسبت ماه مشابه سال قبل، به لحاظ تعدادی ۱۷.۴۴ درصد و ریالی نیز ۳۹.۰۷ درصد رشد یافته است.

مجموع ابزارهای فعال سیستمی در این ماه ۹ میلیون و ۱۶۴ هزار مورد بوده که از این تعداد، ۸ میلیون و ۶۱۷ هزار ابزار مربوط به کارتخوان های فروشگاهی بود و ۱۵۶ هزار ابزار نیز که از طریق آن تراکنش انجام شده است، ابزار پذیرش موبایلی بوده است.

تعداد ابزارهای پذیرش در اردیبهشت 1401

در عین حال، ۳۹۰ هزار ابزار پذیرش اینترنتی نیز در اردیبهشت ماه امسال در کل کشور فعال بوده است. مجموعا تعداد ابزارهای پذیرش انجام تراکنش های شاپرکی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین که ۸ میلیون و ۸۵۴ هزار بازار بوده، ۳.۵۰ درصد رشد یافته است.

با توجه به رشد ابزارهای فعال پذیرش در اردیبهشت ماه، بیشترین تاثیر رشد مثبت مربوط به رشد ۱۳.۳۹ درصدی ابزارهای پذیرش اینترنتی است که در این ماه نسبت به فروردین، ۴۶ هزار ابزار فعال بیشتر شده است.

سهم کارتخوان‌ها از تراکنش‌ها

با این وجود، بیشترین میزان تراکنش های شاپرکی در اردیبهشت ماه از طریق کارتخوان های فروشگاهی صورت گرفته است. طی ماه دوم فصل بهار امسال، ۹۴.۰۴ درصد کل تراکنش های شاپرکی با کارتخوان ها انجام شده و در این بین، سهم ابزار موبایلی ۱.۷۱ درصد و ابزار اینترنتی نیز ۴.۲۶ درصد بوده است.

وجود محدودیت در انجام تراکنش های موبایلی، تعداد بالای کارتخوان های فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز این ابزار به تجهیزات مکمل مانند کامپیوتر و گوشی موبایل و ... از جمله عوامل اثرگذار بر تعداد بالای تراکنش های کارتخوان فروشگاهی نسبت به تراکنش های سایر ابزارها است.

با این حال، در اردیبهشت ماه امسال ۱۷۳ میلیون و ۳۲۱ هزار تراکنش از طریق ابزارهای اینترنتی و ۱۱۲ میلیون و ۱۹ هزار تراکنش نیز از طریق ابزارهای موبایلی انجام شده است.

تعداد تراکنش های شاپرکی اردیبهشت 1401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =