رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.

۴۱ درصد تولیدکنندگان کم‌فروشی می‌کنند

به گزارش کارآفرین نیوز، مهدی اسلام‌پناه در نشست مشترک پایش کم‌فروشی‌ها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این مطالعه و پژوهش با نمونه برداری از ۳۶۵ برند محصول در کل کشور انجام شده است.

وی گفت: مصادیق این کم فروشی ها در کالاهایی همچون چیپس و پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه های بنزین، سی ان جی، نان کیلویی و کارخانجات تولیدی نیز قابل مشاهده است و به کالاهای همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز رسیده است.

اسلام پناه با تاکید بر اینکه کم فروشی موجب سلب اعتماد جامعه شده است، ادامه داد: در این زمینه نقض قانون، تبصره و ماده نداریم، بلکه نقص عمل و اقدام داریم.

وی یادآور شد: پس از تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم فروشی ها در جامعه هستیم و امروز به یکی از مطالبات اصلی جامعه تبدیل شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در این زمینه همچنین باید یک تصمیم مشترک گرفت که آیا در ابتدا با واحدهای متخلف برخورد و آنها را پلمب کنیم یا فرصت ضرب الاجلی به آنها برای اصلاح رویه موجود داده شود؟

وی تاکید کرد: اعتقاد به نظارت از منشاء و آغاز زنجیره داریم.

اسلام پناه بیان‌داشت: این تصمیم، تصمیمی است که منجر به عدالت تولیدی و تقویت رویه حمایت از تولیدات داخلی خواهد شد.

وی با اشاره اینکه استان های تهران و البرز حدود ۴۰ درصد سطح عرضه کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: برای اجرایی شدن این مهم استان‌های تهران و البرز در گام نخست به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب شده و طرح از این استان‌ها آغاز شود.

اسلام پناه با اشاره به اصلاح قیمتی هفت قلم کالا در مرحله نخست که دولت ما به ازای آنها یارانه داد، پیشنهاد کرد: در مقوله مبارزه با کم‌فروشی از همین هفت قلم کالا آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =