اقدامات ترویجی یکی از روش‌های موثر در معرفی توانمندی‌ها و محصولات دانش‌بنیان و خلاقی است که با استفاده از دانش و تخصص جوانان ایرانی و متخصصان کشور به تولید رسیده‌اند، از اینرو دولت به منظور ترویج فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های رسانه‌ای را در دستور کار دارد.

برنامه دولت برای حمایت رسانه‌ای از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان

به گزارش کارآفرین نیوز، توانمندی هایی که طی چند سال اخیر با اثبات کارایی آن ها در تامین نیازهای داخلی و پاسخ به چالش های فناورانه کشور به یکی از ابزارهای کارآمد برای مدیرانی بدل شده که به این باور رسیده‌اند،‌ اتکا به همین ظرفیت های دانشی و تخصصی تنها راه نجات کشور است.

اما رونق این فعالیت ها بستگی به معرفی درست ظرفیت های موجود و محصولات و کالاهای بومی به جامعه هدف و عموم مردم دارد تا راغب این بازار شوند و به رونق آن کمک کنند. محصولات فناورانه‌ای که تماما ساخت و تولید داخل است و به دست متخصصان بومی طراحی و تولید شده اند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در تلاش است تا این توانمندی ها را با استفاده از دو فعالیت ترویجی به جامعه معرفی کند.

دو اقدام ملی که برای این کار مدنظر است شامل، «امتیاز اضافه پخش تشویقی آگهی‌های صدا و سیما» و «حمایت از ترویج شرکت‌ها در رسانه» خواهد بود که توانسته موجب رونق بازار داخلی این محصولات و خدمات شود.

آگهی‌های صدا و سیما

این کار در یک همکاری دو جانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صداوسیما انجام و تسهیلات رسانه‌ای تشویقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این تسهیلات، فعالیت‌های برتر دانش‌بنیان، در قالب های متنوع (خبر، گزارش خبری، برنامه های ترویجی و...) در رسانه ها به ویژه شبکه های صداوسیما اطلاع رسانی و ترویج می شود و شرکت های دانش بنیان و خلاق می توانند متناسب با حوزه کاری و میزان فعالیتشان، در این برنامه ها شرکت کنند.

شرکت هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که به کاهش وابستگی کشور به واردات در حوزه های محصولات و فناوری های دانش بنیان کمک کنند.

همچنین محصولات و خدمات با کیفیتی ارائه کنند و منجر به ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان تحصیل کرده و نخبگان علمی شوند.

از دیگر معیارهایی که برای شرکت های متقاضی این خدمات در نظر گرفته شده نیز می توان به رفع چالش ها و مشکلات صنایع و فعالیت‌های تولیدی کشور، امکان صادرات محصولات دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده بالا مبتنی بر فناوری و نوآوری و جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد.

آگهی‌های صدا و سیما

طبق پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اضافه پخش تشویقی آگهی‌های صداوسیما برای تبلیغات صرفا کالاها و خدمات دانش‌بنیان هم اجرایی می‌شود.

این مجموعه‌ها می توانند برای معرفی توانمندی های خود از ظرفیت رادیو و تلویزیون سراسری، رادیو و تلویزیون شبکه های استانی، شبکه‌های برون مرزی، برنامه های مشارکتی و روزنامه جام جم استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =