سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: کسب‌وکارهای نوپا باید بدانند که ذهنیت محلی محکوم به شکست است.

تفکر جهانی؛ رمز موفقیت کسب‌وکارهای نوپا

به گزارش کارآفرین نیوز،‌ رضا اسدی‌فرد با اشاره به اینکه جوانان نوآور ایرانی باید ایده‌های خود را جهانی متولد کنند و جهانی نیز بیاندیشند، بیان کرد: در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی ثمرات کار یک شتاب‌دهنده واقعی فعال در کشور را شاهد هستیم که توانسته کسب‌وکارهای نوپای زیادی را در حوزه دارو به سمت تجاری‌سازی رهنمود کند.

اسدی‌فرد در ادامه گفت: صرفا تزریق پول و سرمایه مسئله یک شتاب‌دهنده نیست، بلکه یک شتاب‌دهنده باید بتواند عهده دار مربی‌گری کسب‌وکارها تا رسیدن محصول به بازار باشد و نیز برای این کار از زیرساخت‌های علمی و فنی لازم برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: ما در کشور برای بلوغ زیست‌بوم نوآوری احتیاج به مجموعه‌هایی داریم که مسیر سرمایه‌پذیر شدن یک استارت‌آپ را به خوبی درک، طراحی و برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در کشور ما نگاه خوبی به شراکت وجود ندارد و باید این نکته را دانست که کسب‌وکارهای نوپا با شراکت گره خورده‌اند و تامین سرمایه برای توسعه کار آن‌ها از منابع درآمدی‌شان باید از سرمایه‌های مشارکتی شکل گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =