تجاری سازی ایده‌ها و نوآوری‌ها یک مرحله حساس و سخت در فرایند کسب و کار است که در حال حاضر ۳۵۳ مجموعه دانش‌بنیان در این خصوص خدمات تجاری‌سازی به منظور رونق بازار داخلی ارائه می‌کنند.

حرکت ۳۵۳ مجموعه دانش‌بنیان برای رونق بازار

به گزارش کارآفرین نیوز، تجاری سازی به معنای تبدیل ایده‌ها و نوآوری‌ها به محصول یا خدمتی که در بازار قابل ارائه باشد؛ اصلی ترین و مهم‌ترین هدفی که هر کسب‌وکاری دنبال می‌کند.

مرحله ای سخت که بیشتر کسب و کارها برای اینکه بتوانند از پس آن برایند و موجب تحقق آن شوند به کمک و مشاوره‌های فنی نیاز دارند.

بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیانی شکل گرفته که با ارائه خدمات تجاری سازی به مجموعه‌های نوپا و دانش‌محور، آنها را در مسیر تجاری سازی ایده ها و نوآوری‌هایی که دارند کمک می‌کنند.

در حال حاضر، در کشور ۳۵۳ شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده‌ که به شرکت ها خدمات تجاری سازی تخصصی ارائه می‌کنند و موجب رونق بازار داخلی شده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند اجزای اصلی تجاری سازی را «یک مفهوم تجاری»، «فرآیند کسب و کار»، «تبدیل ایده به ثروت» و «هدف گذاری سود و منفعت» تشکیل می‌دهد و مفهوم تجاری سازی محقق نخواهد شد مگر اینکه همه این اجزا تکمیل شود.

در واقع یک هدف مهم و اساسی در همه کسب و کارها مشترک است و آن هم به دست آوردن سود و درآمد است؛ خواسته‌ای که تنها با به کارگیری روش‌های کسب وکار موفق و استفاده از شیوه‌های خلاق و مرسوم بازار برآورده می شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجاری سازی نیز با ارائه همین شیوه‌ها و راهکارها، به مجموعه های در شرف ورود به بازار کمک می کنند تا به این خواسته خود برسند.

از جمله این مجموعه ها می توان به عماد رایانه شریف، فناوری ویسمن رایان، صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری، شتابدهی فناوری های نوین طرح نو، شتاب حامی ایرسا، مهندسی سیستم فرزانگان علم و صنعت، کارآفرینی و نوآوری طرفه نگار، آروند پرتو انرژی راهبردی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنعت ماشین سازی، تجارت آرام طلوع شرق و غیره اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =