سازمان بین المللی کارآفرینی؛ با کنار هم نشاندن کارآفرینان باتجربه و کارآفرینان نوپا با فرهنگ ها و پیشینه های گوناگون تلاش می کند با ایجاد ارتباطات عمیق تر انسانی و احترام به تضارب آرا، پتانسیل های بی پایان جریان جهانی کارآفرینی و نوآوری را در مسیر رشد دائمی قرار دهد.

سازمان بین‌المللی کارآفرینی (EO)؛ طعم رشد تحول‌گرا

به گزارش کارآفرین نیوز، در سال ۱۹۸۷ میلادی، بیست و دو جوان کارآفرین دور هم جمع شدند و سازمان کارآفرینی جوانان (YEO) را راه اندازی کردند تا تجربیات خود را از نحوه رویارویی با چالش های آغاز یک کسب و کار نوپا به اشتراک بگذارند و با هم اندیشی و انتقال تجارب به یکدیگر و تازه واردان عرصه کسب و کارهای نوآفرینی، به ساخت دنیای بهتر کمک کنند. Verne Harnish

ایده اولیه تأسیس این سازمان به ورنه هارنیش (Verne Harnish) تعلق دارد که ۲۲ کارآفرین متعهد به مسئولیت اجتماعی را به عنوان هیأت مؤسس، دور هم جمع کرد تا بتوانند دانش و تجارب خود را به افرادی که ایده نوینی در سر دارند و در ابتدای مسیر قرار دارند یا شجاعت ورود به عرصه کارآفرینی را ندارند منتقل نمایند.

 اما دایره عضویت این سازمان که در ابتدا در کانادا و آمریکا فعالیت می کرد، پس از چند سال، به آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا گسترش یافت به گونه ای که در سال ۱۹۹۶ میلادی و با افزایش تعداد کشورهای عضو این سازمان، موجب شد تا سازمان کارآفرینان جوان (YEO) به سازمان کارآفرینان جهان (WEO) تغییر نام دهد.

در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از رهبران کسب و کار بیش از ۸۰ کشور دنیا با پیوستن به این سازمان، تلاش می کنند با در اختیار گذاشتن رایگان آنچه که خود با آزمون و خطا کسب کرده اند، کارآفرینان جوان و مالکان کسب و کارهای نوپا را در مسیر رشد و تاب آوری جهانی یاری کنند.

این سازمان غیرانتفاعی که خود را در برابر ایده های نوین و سرمایه کارآفرینان عضو، مسئول می داند تلاش می کند از طریق به اشتراک گذاری تجربیات و یادگیری اشتراکی، قدرت ارتقای حرفه ای و روحیه پیشرفت را در کارآفرینان نوپا تقویت کند تا بتوانند پتانسیل های خود را ورای محدودیت ها شکوفا سازند.

در همین راستا، فرصت دسترسی به کارشناسان خبره و ارشد جهانی در هر عرصه برای کارآفرینان، از طریق سازمان فراهم می شود و بدینگونه مفهوم «حمایت در جهت تحول» معنا می شود. کارآفرینان نوپا در هر برهه از کسب و کار از ابتدای مسیر تا مرحله تاب آوری می توانند از تجارب رهبران کسب و کار که عضو سازمان هستند بهره مند شوند.

Marc Stockli

در سال ۲۰۲۰ میلادی این سازمان، تعریف جدید از دیدگاه و هویت برند خود معرفی کرد که اهداف و شالوده این جامعه کارآفرینی را بهتر منعکس می کند. در این سال، اعضا تصمیم گرفتند با بازنگری اهداف و ارزش های مشترک، زیربنای فکری و عملی سازمان را به روزرسانی کنند، هر ارزش و هدفی که همچنان با گذشت زمان، از اعتبار برخوردار بود را حفظ کنند و هر آنچه که در عصر حاضر اقتضا نمی کرد را کنار بگذارند.

اعتماد و احترام متقابل، ‌ تقویت حس کنجکاوی و ولع یادگیری، حفظ روحیه کار تیمی و بخشندگی در انتقال تجربیات؛ مولفه هایی هستند که در تمام بخش های آیین نامه این سازمان به چشم می خورد؛ مفاهیمی که کمک می کند نوکارآفرینان با پذیرش ریسک هدفمند تحت نظارت افراد متبحر و صاحب نظر بتوانند از بطن چالش های پیش روی خود، فرصت های ناب را برای حل مشکلات جهانی یا منطقه ای بیابند و با احترام به تفاوت ها، زمین را به مکانی بهتر برای همه ساکنان آن به ویژه نسل آینده تبدیل کنند.

مبنای تصمیم گیری برای شیوه تحقق اهداف سازمان این است که ارزش های سازمان بتواند به تصمیم گیری ها در مسیر جهانی درست شکل دهد، روحیه کار تیمی را با شدت بیشتر برانگیخته نماید و حس مسئولیت اجتماعی را با هدف ساخت جهانی تحول یافته و بهتر از امروز برای آیندگان تقویت نماید.

اولین اصل سازمان برای پذیرش نوکارآفرینان، تقیّد به این است: «همه ما منحصر به فرد و برابر هستیم. با دید باز و روی گشاده به دیدگاه ها های متفاوت گوش می کنیم».

کنفرانس رهبران جهانی سازمان کارآفرینی (GLC)

نشست آتی کنفرانس GLC این سازمان، به صورت حضوری و آنلاین در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۳ به میزبانی کیپ تاون در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. شعار امسال کنفرانس؛ «استعداد کارآفرینی همه جا پیدا می شود؛ آموزش باید در اختیار همه باشد».

در کنفرانس سال گذشته، تعداد شرکت کنندگان جدید رکورد زد و هزار و صد نفر به صورت حضوری از ۷۸ کشور دنیا در بارسلونای اسپانیا حضور یافتند تا از تجربیات اعضای سازمان بهره مند شوند. بیش از ۶۰۰۰ نفر هم به صورت آنلاین در جلسات پرسش و پاسخ (Q&A) مشارکت داشتند.

به دلیل تعداد و تنوع ملیت شرکت کنندگان حضوری و مجازی در کنفرانس که از کشورهای مختلف ثبت نام کرده بودند بیش از ۱۰۰ مترجم همزمان، متن گفتگوها را به زبان های غیرانگلیسی از جمله چینی، ژاپنی، پرتغالی، اسپانیایی و چندین زبان دیگر برای شرکت کنندگان ترجمه می کردند.

Marc Stockli

مارک استاکلی (Marc Stockli)؛ از اعضای باسابقه گروه که بیش از ۱۴ سال سابقه ریاست سازمان کارآفرینی مرکز زوریخ را برعهده دارد می گوید: سازمان کارآفرینی، جایی برای انتقال ارزش ها نیست بلکه فرصتی برای خلق ارزش های مشترک است. تعهد شرکت کنندگان در این سلسله کنفرانس ها، آینده روشن برای نسل های آینده به ارمغان خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =